خیلی خب به تمرین درس افزونه‌های تبلیغ خوش اومدین! همونطور که می‌بینید افزونه‌های تبلیغ هنگام ساختن یک کمپین ادوردز در انتهای صفحه هستن. درست قبل از دکمه‌های ذخیره و ادامه که از اونها برای ساختن اولین کمپین ادوردزتون استفاده می‌کنید.

بیاید سریع بریم سراغش. برای افزونه‌ی موقعیت مکانی اگه روی چک‌باکسی که نوشته تبلیغاتم را با اطلاعات موقعیت مکانی توسعه بده، کلیک کنید دو گزینه‌ی اصلی می‌بینید گزینه‌ها استفاده‌ی آدرس از مکان‌های گوگل هستن همونطور که گفتم باید از قبل یک حساب گوگل پلیسز (مکان‌های گوگل) داشته باشید اگه یدونه نساختید به شدت توصیه می‌کنم که این کار رو انجام بدین چون می‌تونه خیلی بیشتر از استفاده‌ی انحصاری از حساب گوگل ادوردز بهتون کمک کنه.

به جستجوی ارگانیک و جستجوی محلی کمک می‌کنه و واقعاً ابزار قدرتمندیه بنابراین اگر اون رو در اختیار ندارید به شدت توصیه می‌کنم که سراغش برید از اینجا به بعد کافیه که حسابتون رو قرار بدین و اون خودش اطلاعات مورد نیاز رو از حساب مکان‌های گوگل به افزونه‌ی موقعیت مکانی اضافه می‌کنه پس اگر اون رو ندارید، اصلاً درنگ نکنید و برید سراغش. می‌تونید از آدرسی استفاده کنید که به صورت دستی وارد شده. شما کشور، نام کمپانی، شماره تلفن، آدرس، شهر، استان و کد پستی رو وارد می‌کنید و در ادامه می‌تونید بارگذاری کنید.

می‌تونید یه آیکون دیگه رو انتخاب کنید یا حتی آیکون خودتون رو بارگذاری کنین. اگر شمایل باکلاس‌تری رو می‌خواید باید یک تصویر ۱۶ در ۱۶ در این فرمت‌های مختلف وجود داشته باشه و در ادامه می‌تونید یک تصویر کاری رو بارگذاری کنید. اگر از قبل یک حساب گوگل پلاس ساخته باشید، این مورد به صورت خودکار استخراج می‌شه.

خب می‌ریم سراغ افزونه‌ی بعدی لینک‌های سایت شما. می‌تونید برای هر کمپین بین ۴ تا ۶ لینک سایت رو معین کنید من از قبل یدونه درست کردم اما باز هم بهتون نحوه‌ی ساختنش رو می‌گم.

شما صرفاً این لینک سایت پلاس در پایین رو کلیک می‌کنید برای این کار من روی شاپ کافی تست می‌کنم برای اونها من یک صفحه‌ی نمونه از سایت به این آدرس می‌فرستم coffee.com/shopcoffee در شرایط ایدئال ابن باید یک صفحه فقط برای قهوه باشه اگر فرضاً سایت کافی دات کام برای قهوه و چای باشه ما نمی‌خوایم اونها رو به صفحه‌ای بفرستیم که هر جفتش رو نشون می‌ده این صفحه باید اختصاصی برای خرید قهوه باشه. می‌تونید نوع وسیله رو انتخاب کنید.

مثلاً صفحه فقط در موبایل نشون داده بشه یا اگر تبلیغاتیه فرضاً می‌تونیم از یه مثال دیگه استفاده کنیم که ۲۰ درصد تحفیف بده این امر افزونه‌ی لینک سایت رو تغییر می‌ده در ادامه اگر می‌دونید که فلان کد تخفیف فقط برای یه سری روزهای معین معتبره می‌تونید تاریخ شروع و پایان اعتبار رو وارد کنین نمی‌خواید که اون رو تا ابد ادامه بدین، مگه اینکه واقعاً تا ابد ادامه داشته باشه چون در غیر این صورت مردم سردرگم می‌شن و همین امر دلزده‌شون می‌کنه این دلزدگی در زمانی حاصل می‌شه که اونها بیان داخل صفحه و بفهمن که دیگه خبری از تخفیف نیست.

در ادامه می‌ریم سراغ افزونه‌های تماس. خب برای افزونه‌های تماس شما یک شماره تلفن اضافه کردید دقیقاً عین افزونه‌ی لینک سایت در پایین روی اون کلیک کرده و شماره تلفنتون رو وارد می‌کنید. یک شماره تلفن نمونه‌ی دیگه رو اینجا وارد می‌کنم اگر هم بخواید می‌تونید یک شماره تلفن گوگل وارد کنید که تماس‌ها رو انتقال بده و بدین ترتیب گوگل اجازه‌ی رهگیری کمپین ادوردز شما رو پیدا می‌کنه بدین ترتیب شما اجازه‌ی رهگیری تبدیل‌‌ها رو دارید اگه می‌خواید بیشتر یاد بگیرید یک گزینه‌ی هایلایت شده در اینجا هست.

اون به شما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه‌ی عملکرد، نحوه‌ی سودرسانی به کمپین و نقاط ضعف متفاوت می‌ده البته اگه وجود داشته باشن. اگه می‌خواید از شماره تلفن خودتون استفاده کنید نمی‌خواید شماره‌ی انتقال تماس برای گوگل رو فراهم کنید چون در این شرایط افراد شماره‌ی شما رو بلدن و با اعلام شماره‌ی گوگل گیج می‌شن.

می‌تونید روی اون گزینه هم کلیک کنید تا بفهمید که گزینه‌ی رهگیری تبدیل، کارش رو انجام می‌ده یا نه پس گزینه‌ی بعدی که می‌تونید انتخاب کنید، نشون دادن شماره‌ی تلفنتونه. فرضاً یک رستوران هستید و نمی‌خواید که مردم به شما ایمیل بزنند یا به وب‌سایتتون برن شما فقط می‌خواید شماره تماس برای رزرو رو نشون بدید تا باهاتون تماس بگیرن و از طریق پیک سفارش تحویل بگیرن پس می‌تونید فقط شماره تلفن رو نشون بدین نه وب‌سایت.

در ادامه می‌تونید وسایل ارجح خودتون رو اعلام کنین مردم معمولاً در صورت مشاهده‌ی شماره تلفنی که توی گزینه نشون داده شده، از طریق دسکتاپ زنگ می‌زنن شاید این امر منافی اهداف اولیه باشه چون می‌خواین که از طریق تبلیغ گوگل زنگ بزنن اما سایت‌های تجارت الکترونیک حراج جزء مثال‌هایی هستن که از این شرایط به خوبی بهره می‌گیرن.

بنابراین مقدار زیادی از این کسب‌وکار از طریق تلفن انجام می‌شه نه وب‌سایت چون برای سفارشات بزرگ افراد به هر دلیلی ترجیح می‌دن با طرف مقابل تلفنی صحبت کنن نه اینکه آنلاین سفارش بدن و می‌تونید این رو تعیین کنید و بعد باز هم می‌تونید برای یک شماره تلفن معین ساعت شروع و پایان در نظر بگیرید.

در انتها می‌خوام در مورد افزونه‌های اجتماعی صحبت کنم. شما باید یک صفحه‌ی گوگل پلاس بسازید می‌خوام یک لینک توی این درس بذارم که در اون نحوه‌ی ساخت این صفحه در فرصت‌های مختلف گفته شده. یک صفحه‌ی گوگل پلاس، کمپانی‌هایی رو ارائه می‌ده که ازش به درستی استفاده کرده باشن چون شما و اکثر مردم حق دارید.

افراد خیلی خیلی زیادی عضو گوگل پلاس نیستند اما اگر به درستی از اون استفاده کنید کمپین ادوردزتون تحت تاثیر قرار می‌گیره، همینطور رتبه‌بندی جستجوی ارگانیکتون؛ بنابراین اگر از قبل صفحه‌ی گوگل پلاس دارید و به سایتتون لینک شده صرفاً یو.آر.ال اون رو اینجا کپی کنید و همه چی حله همینجا بحث افزونه‌های تبلیغ بسته می‌شه.

در دوره آموزش تبلیغ در گوگل در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.