آزمون (A/B) چیزی نیست که بخواید یک بار انجام بدین، بلکه یک فرایند جاری هست وقتی که از همه چیز سر درآوردید و فهمیدید که باید چه کارهایی رو به صورت پیوسته انجام بدید، چه چیزهایی رو به صورت پیوسته رصد کنید یا تبلیغاتتون رو بهتر کنید بهبودها رو ماه به ماه و هفته به هفته مشاهده خواهید کرد و نرخ کلیک و امتیاز کیفیت و در نهایت تبدیل‌ها وضعشون بهتر می‌شه.

خب می‌خوایم خیلی سریع و مختصر نحوه‌ی انجام آزمون A/B رو نشون بدیم حالا این تست A/B برای صفحه‌ی هدف و متن تبلیغ شما هست، اگه شما به تبلیغات برید، یک گروه ساده هست که در آن دو تا تبلیغ دارن هم‌اکنون اجرا می‌شن و همه‌شون رو هم فعال می‌کنم تا مشاهده‌ی این امر ساده‌تر بشه اما مشاهده می‌کنید که هر دوتاشون ایمپرشن‌های قابل قبولی گرفتن، بالاییه هشتصد تا و پایینیه یخورده بیشتر از ۵۰۰ تا اما بالاییه نرخ کلیکش ۷٫۳ درصده و اونیکی که پایین‌تره نرخش حدود ۵ درصده. خب کاری که می‌خوام اینجا انجام بدم مشاهده‌ی نرخ تبدیله. می‌تونید ببینید که نرخ تبدیل در مقام مقایسه خیلی تفاوت شدیدتری از نرخ کلیک داره. ۱۶ درصد نسبت به دو و سه دهم درصد کاری که می‌خوام انجام بدم توقف اینه و اینکه بیام یک تبلیغ جدید اضافه کنم تا اون رو با تبلیغ خوب خودمون مقایسه کنیم. چون اگرچه این تبلیغ گوگل در مقایسه با دیگری بهتره اما برتریش هفت و هفت دهم درصده. چه کسی می‌تونه بگه انجام چند تا تغییر یا تنظیم نمی‌تونه نرخ کلیک رو به ۱۰ درصد برسونه و به تبعیت از اون نرخ تبدیل رو هم بهتر کنه و حتی تغییر یه چیزی مثل جنبه‌های نمایشی یا مقصد هم می‌تونه بر نرخ تبدیل تاثیر بذاره.

بنابراین به جای اینکه اونها رو بفرستین به صفحه‌ی دسته‌بندی، مستقیماً می‌فرستید به صفحه‌ی محصول. یا به جای استفاده از سینتکس کلیدواژه‌ی داینامیک می‌تونیم بگیم بهترین قیمت برای بخش‌های دیویل یا نه خب این یه مقدار طولانیه اما شما دارید در مورد بهترین قیمت صحبت می‌کنید، بنابراین گزینه‌ی ذخیره رو زده و می‌ذاریم یکی دو هفته‌ای اجرا بشه بستگی به این داره که چند تا ایمپرشن دریافت کنید اما به نظرم حداقل می‌شه ۴۰ یا ۵۰ تا کلیک در میان ۴۰۰ تا ایمپرشن رو انتظار داشت.

به هر حال این یک استدلال کلیه و در زمانی می‌تونید قضاوت بهتری داشته باشید که داده‌ها بر مبنای هفتگی یا ماهانه دریافت بشن اما در ادامه می‌تونید مقایسه‌ی اعداد با هم رو ببینید و می‌تونید بر اساسی که دوست دارید مرتبشون کنید مثلاً بر اساس نرخ کلیک یا نرخ تبدیل. این کاریه که شما می‌تونید برای تمامی گروه‌های تبلیغاتی یا تمامی کمپین‌هاتون ادوردز خود انجام بدین شاید نهایتاً هر ماه ۳۰ دقیقه وقت بگیره اما می‌تونه تاثیر عظیمی داشته باشه. می‌تونید افزایش زیادی در نرخ کلیک یا نرخ تبدیل ببینید چون اعداد روی چارت موجود هستن و پیدا کردن فرصت‌ها در هر کمپین می‌تونه یک سرنخ بزرگ برای کسب سودهای بزرگ باشه البته اگه قبولش کنین آزمون (A/B) بیشتر یک فرایند جاریه نه اینکه یک بار انجام بشه و تمام.

در دوره آموزشی گوگل ادوردز با عنوان Google AdWords for Beginners  که زیرنویس آن توسط گروه تبلیغاتی پارس ادوردز تهیه و تنظیم شده است؛ شما یاد خواهید گرفت که چطور کمپین های گوگل ادوردز را با افزایش ترافیک بسازید، فروش را افزایش دهید و هزینه را کاهش دهید.

در طول این دوره جامع، شما با تمامی المان هایی آشنا خواهید شد که به ایجاد کمپین هایی می پردازند که بازده زیادی را برای هر دلار شما صرف می کنند. شما همچنین می توانید درک اصول اولیهAdWords  را داشته باشید و با نحوه کار آن آشنا شوید و همین طور چیزهایی را که برای ایجاد کمپین های موفق ضروری است فرا بگیرید.

بعد از اتمام دوره، شما دانش لازم برای راه اندازی اولین کمپین را به دست خواهید آورد. در این دوره مثال های با جزئیات و استراتژی های اثبات شده خواهم زد که من شخصا برای اجرای هزاران کمپین موفق AdWords استفاده کرده ام. مشاهده این دوره به شما یک دیدگاه اولیه از تنظیم و راه اندازی کمپین ها می دهد که می توانید در  حساب AdWords خود داشته باشید و آن چه که در هنگام راه اندازی اولین کمپین مورد نیاز است را فرابگیرید.

در دوره آموزش تبلیغات گوگل در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.