خوب به تمرین مربوط به بخش مقدماتی تبلیغات نمایشی خوش آمدین! برای اینجا می‌خوام یه چند تا گزینه برای ایجاد کمپین‌های تبلیغات نمایشی رو تمرین کنم و البته تعدادی از قدم‌هایی که باید برای پیشروی و ساخت کمپین‌های تبلیغات نمایشی پی بگیرین.

خب بیاید شروع کنیم، اگر بر روی زبانه‌ی ایجاد کمپین جدید کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه‌ی تبلیغات نمایشی رو انتخاب کنید یه صفحه‌ی جدید بالا میاد و ظاهر می‌شه از نظر قیافه خیلی مشابه با گروه تبلیغاتیه که هنگام انجام فرایند جستجو در موردش صحبت کردیم، می‌خوایم اسمش رو بذاریم کمپین تست و کاری که می‌تونید انجام بدین انتخاب تعدادی از گزینه‌های هدف‌گذاری مشابه هست که اونها رو در جستجوی تبلیغات مشاهده کردین. می‌تونید انتخاب کنید که چه وسایلی چه سیستم‌های عاملی چه حامل‌هایی بیان تبلیغتون رو ببینن. باز هم وای‌فای در این مرحله از ساخت تبلیغ نمایشی اهمیت چندانی نداره اما می‌تونیم بعدها اون رو ببینیم چون زمانی که تبلیغات ساخته شد و بر اساس وسایل بهینه‌سازی صورت گرفت می‌شه عملکرد بهتر رو مشاهده کرد اما کاری که باید انجام بدین اینه که بدونید تبلیغتون برای چه زبان‌ها و چهموقعیت‌های مکانی عرضه می‌شه. در مورد اون در درس قبلی و چندین درس دیگه صحبت کردیم و در مورد نحوه‌ی انتخاب گزینه‌های هدف‌گذاری بر اساس محل ارسال یا موقعیت مکانی که درش حضور دارین هم صحبت کردیم، همچنین گفتیم که اگر بخواید می‌تونید در یک شعاع مشخص هدف‌گذاری رو انجام بدین.

در ادامه باید نحوه‌ی قیمت‌گذاری و گزینه‌های بودجه‌بندی برای این کار رو تنظیم کنید. من می‌خوام ۵ دلار در روز رو ست کنم و به صورت دستی بهگوگل ادوردز اجازه بدم که کلیک‌هام رو تنظیم کنه تا کار یخورده آسون‌تر بشه در ادمه برای افزونه‌های تبلیغ می‌تونید تنها افزونه‌های تماس و موقعیت مکانی رو برای کمپین نمایشی بگنجونین و البته تعدادی از گزینه‌های دیگر که مربوط به زمان‌بندی هستن. اگه می‌خواید شروع یا پایان کار در یک تاریخ معینی باشه یا اگر می‌خواید گزینه‌های مختلف برای تحویل تبلیغ رو انتخاب کنید، می‌تونید این کار رو انجام بدید. خب شما می‌تونید کلیک‌ها و تبدیل‌هاتون رو بهینه کنید و دوران تبلیغتون رو به صورت یکنواخت تنظیم کنید بنابراین اکثر گزینه‌ها با جستجو یکسان هستن، تبلیغات یه مقدار متفاوت نشون داده می‌شن برخی از اونها اطلاعاتی دارن که در منوهای کشویی و فیلدهای متفاوت قرار داره اما کاری که انجام اون رو به صورت منظم توصیه می‌کنم، محدود کردن تعداد نمایش تبلیغات نمایشی برای یک بازدیدکننده هست، این پدیده چیزیه که با زدن علامت سوال در گوگل ادوردز می‌تونید در موردش اطلاعات بیشتری کسب کنید در این شرایط شما مشخص می‌کنید که این تبلیغ در یک روز برای یک کاربر معین این تعداد نمایش داده بشه و دیگه بیشتر از اون تعداد نشه البته می‌تونید محدود کردنش رو برای ماه و هفته هم انجام بدید اما معمولاً خودم دوست دارم اون رو تو محدوده‌ی ۵-۶ روز و برای هر گروه تبلیغاتی یا کمپین ادوردز انجام بدم، چون نمی‌خواید با یک تبلیغ یکسان کاربر رو بمباران کنین اون هم تبلیغی که جواب نمی‌ده گاهی اوقات یک تعداد نمایش پایین باعث می‌شه طرف متوجه بشه یا می‌تونید تا تعداد ۱۰-۱۲ بار نمایش هم جلو برین اما بهترین رویه نگه داشتنش تو محدوده‌ی پنج الی ده تاست، این روش محدود کردن برای کمپین‌های نمایشی و تنظیمات اجتماعی هست.

در انتها در صورتی که حساب گوگل پلاس ندارید، دکمه‌ی پلاس وان رو اضافه کنید طبیعتاً می‌تونید این کار رو انجام بدید اما اگه یک حساب گوگل پلاس نصب و تنظیم کرده باشین، عواید زیادی نصیبتون می‌شه هرچند که من معمولاً تست رو بدون اون انجام می‌دم. معمولاً گزینه‌ی بدون پلاس وان رو انتخاب می‌کنم چون نمی‌تونم بازدهی اون بدون استفاده از نت رو متوجه بشم زمانی که بر روی گزینه‌ی ذخیره و ادامه کلیک کردید، می‌تونید تبلیغتون رو بسازید خب من می‌خوام این گروه تبلیغاتی رو فراخوانی کنم و شما می‌تونید نحوه‌ی هدف‌گذاری تبلیغات از طریقکلیدواژه‌های نمایشی رو انتخاب کنید بنابراین تبلیغتون در سایت‌های مرتبط با کلیدواژه‌های شما نمایش داده می‌شه این همون چیزیه که در بخش مربوط به هدف‌گذاری چارچوب‌گرا در موردش صحبت کردیم. بنابراین نمایش تبلیغ گوگل بر اساس کلیدواژه‌هایی هست که به گفته‌ی خودتون با محصولتون مرتبط هستن. فقط اون وب‌سایت‌ها نشونشون می‌دن. می‌تونید هدف‌گذاری تبلیغ بر اساس علائق یا ریمارکتینگ رو انتخاب کنید. بیاید یک بخش و یک درس کامل رو به بحث ریمارکتینگ و بازاریابی اختصاص بدیم می‌تونید به دسته‌ی موردنظر علاقه داشته باشین فرض کنیم خودرو و وسائل نقلیه دسته‌ای هست که می‌خواین مخاطبینش رو انتخاب کنین یا اینکه می‌خواین بریم سراغ کامپیوتر و الکترونیک. می‌تونید اون رو از منوی کشویی انتخاب کرده و حتی وارد جزئیات بیشتری هم بشید خب در کامپیوتر و الکترونیک، نرم‌افزار هست، بعدش نرم‌افزار اینترنت و بعدش هم مدیریت محتوا. مثلاً من یک ابزار مدیریت محتوا می‌فروشم، همونطور که می‌بینید می‌تونید خیلی عمیق و دقیق وارد علائق خودتون بشید و با جزئیات کامل دسته‌ی محصولی که می‌فروشید رو انتخاب کنید و ترکیبات کاستوم و سفارشی رو تنظیم کنید.

دسته‌بندی علائق یک هدف‌گذاری چارچوب‌گرای خوب هست و معمولاً روشی هست که باید برای بازاریابی کمپین اولیه به خوبی ازش بهره بگیرید اما این امر یک درس جداگانه‌ی دیگه نیست در ادامه می‌تونید از یک روش هدف‌گذاری متفاوت استفاده کنید. اونها یک منوی کشویی برای عناوین و جایگاه‌ها دارن. جایگاه‌هایی که تبلیغ شما بر روی یک وب‌سایت نشون داده می‌شه اگر بدونید که وب‌سایتتون در شبکه‌ی نمایش گوگل (Display Network) هست، می‌تونید قرار دادن تبلیغتون در اونجا رو انتخاب کنید یا اگه بخواید می‌تونید جسنجو رو بر اساس صنعت یا دسته‌ی کاری خودتون انجام بدین و در حین تحقیق، تعدادی وب‌سایت رو بالا بیارین و بگید که اوه اون وب‌سایت رو می‌شناسم می‌دونم که مشتریان زیادی روی وب‌سایت هستن یا اینکه نه خیلی هم مشتری‌های زیادی نیستن به‌هرحال می‌تونید جایگاه مشاهده‌ی تبلیغ در وب‌سایت رو تعیین کنین بعدش هم گزینه‌های سن و جنسیت هستن که خودشون گویا هستن. برای اینجا می‌خوام از قهوه‌ی طعم‌دار استفاده کنم بر روی ذخیره و ادامه می‌زنم این صفحه قراره با تبلیغات جستجو کاملاً متفاوت باشه اما به شما اجازه می‌ده گروه تبلیغاتی خودتون رو بسازین. برای این مثال نمی‌خوایم از تبلیغات متنی استفاده کنیم می‌خوام یک تبلیغ بنری انجام بدم و یک تبلیغ رو بارگذاری کنم، در واقع قبلاً یه تعداد کمپین درست کردم و اجراشون هم کردم اونها توی پوشه‌ی دانلودها هستن و برو که رفتیم. گزینه‌ی ۲۵۰ در ۲۵۰ رو دارم تنها کاری که باید انجام بدین پیش‌نمایش تصویر هست گاهی اوقات به شما می‌گه پارامترهای اندازه‌ یا اندازه‌ی فایل یا اندازه‌ی واقعی تصویر رعایت نشدن اما برای این اسمش رو می‌ذارم شماره‌ی یک و همین شماره‌ی یک در دبلیو دبلیو دبلیو دات مام دات کام نشون داده می‌‌شه اون مقصدیه که شما به دنبالش هستین. شما نحوه‌ی نمایش فایل‌ها و نحوه‌ی ارسال اونها به مقصدهای مختلف رو بلد هستین، موضوع خودش گویا هست بعدش هم اگر می‌خواید می‌تونید تبلیغ بعدی رو بسازید و اندازه‌ی فایل یا تصویر متفاوتی رو براش در نظر بگیرید.

می‌تونید هر تعداد که دوست داشتید بسازید در انتها باید روی گزینه‌ی ادامه بزنید بعدش می‌ره سراغ فرایند تایید توسط گوگل تا مطمئن بشه که تبلیغ شما با راهنماهای اونها همخونی داره. هیچ تصویر بالای ۱۸ سالی اونجا نباشه و همه چیز با ضوابط موجود انطباق داشته باشه، در ادامه ایمپرشن‌هایی که در حساب گوگل ادوردز ایجاد می‌شن رو می‌بینید، زیر زبانه‌ی گزارش‌ها و می‌بینید که همونجا فرایند اجرا رو شروع می‌کنن اینجوری شما یک کمپین نمایشی ادوردز رو آغاز می‌کنید گزینه‌های مختلف رو بررسی کرده و اونهایی که به دردتون می‌خورن رو انتخاب می‌کنید. اگه واقعاً می‌خواید یک کمپین نمایشی راه بندازین، اکیداً توصیه می‌کنم که تمامی گزینه‌های ممکن برای هدف‌گذاری رو امتحان کنیم، همچنین تعدادی از گروه‌های خلاقانه مثلاً ۲-۳ تا گروه تبلیغاتی در سال رو امتحان کنید تا ببینید که عملکردشون چجوریه و کدوم یکی براتون بهتر جواب می‌ده.

آخرین موردی که باید بهش اشاره کنم نرخ کلیک هست که احتمالاً برای تبلیغات نمایشی شما مقدار خیلی پایین‌تری رو داشته باشه. برای بسیاری از کمپین‌ها این مقدار معمولاً زیر ۱ درصده و نرخ کلیک ۱ درصد واقعاً مقدار خیلی خوبیه این امر به صنعت بستگی داره اما قرار نیست که شما نرخ کلیک ۵ ۷ ۱۰ درصد که در تبلیغات جستجویی داشتید رو دریافت کنید، چون مردم مهارت بیشتری در انطباق و تنظیم با تبلیغات نمایشی پیدا کردن و در صورتی که دقیقاً هدف‌گذاری شده باشن اون رو مشاهده می‌کنن و خلاقیت بسیار خوبه اگر بدونید که برای تبلیغات نمایشی و کمپین‌های مربوطه نرخ کلیکتون پایین‌تره، راحت‌تر باهاش کنار میاید و کلیک‌های بهتری دریافت می‌کنین. همینجا بحث تمرین مربوط به تبلیغات نمایشی بسته می‌شه.

در دوره آموزش ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.