به درس مربوط به صفحات هدف خوش اومدین! همونطور که در درس پیش صحبت کردیم صفحات هدف برای رتبه‌ی تبلیغ گوگل و جایگاه اون بسیار مهم هستن، همونطور که گفتیم پایین آوردن هزینه‌ها و افزایش نرخ کلیک بسیار حیاتیه و می‌تونه واقعاً به شما در ایجاد یا تخریب یک کمپین کمک کنه؛ صفحه هدف چیست؟ صفحه هدف، صفحه‌ایه که کاربر بلافاصله بعد از کلیک روی تبلیغ به اون هدایت می‌شه.

این نمونه‌ای از یک صفحه‌ی هدف خوب برای فولجر هست این تبلیغی بود که برای پیدا کردن قهوه‌ی فندقی روش کلیک کردم، به صفحه‌ای فرستاده شدم که قهوه‌ی فندقی داخلش نشون داده شده و می‌تونی اون رو بخری یا توضیحاتش رو بخونی و غیره. همچنین محصولات دیگری هم هستن که شاید دوستش داشته باشین؛ به نظر می‌رسه طعم‌های دیگه ای از قهوه هم هست که با مورد جستجوی من ارتباط نزدیکی دارن، پس با جستجوی قهوه فندقی به صفحه‌ای رفتم که این قهوه رو داره، چه چیزی هست که میشه در موردش دوست نداشت شاید اون مارک رو دوست ندارید یا نظرات و نقدهای ارسالی به صفحه خیلی مورد پسندتون قرار نگرفتن همین موضوع اهمیتش رو نشون می‌ده .

در گوگل ادوردز یک صفحه‌ی هدف خوب امتیاز کیفیت بالایی داره و درنتیجه میزان هزینه به ازای هر کلیک کمتر میشه و بدین ترتیب می‌تونید تعداد تبدیل مشابه رو این بار با هزینه‌ی کمتر داشته باشین. بازده سرمایه‌گذاری که روی تبلیغ انجام دادین افزایش پیدا می‌کنه نرخ کلیک بالاتری رو می‌گیرین چون فاصله‌ی شما تا صدر صفحه‌ی نتایج کمتر می‌شه در نهایت نرخ کلیک دریافتی از اون تبلیغات بیشتر میشه، وقتی تبلیغی به صدر صفحه‌ی نتایج نزدیک‌تر باشه، افراد بیشتری روش کلیک می‌کنن.

تعدادی از المان‌های یک صفحه‌ی هدف خوب چی هستن این یک تبلیغی بود که از استارباکس روش کلیک کردم، در شرایطی که داشتم به دنبال یه قهوه خاص می‌گشتم این صفحات هدف یک call to action شفاف دارن. نمی‌خواید که کاربرانتون برای خرید از شما یا تماس و درخواست از شما سختی بکشن دوست دارید هر کاری که لازمه بکنید تا call to action به صورت آزاد و برجسته در صفحه حضور داشته باشه، دوست دارم مطمئن بشم که صفحه با تبلیغ و کلیدواژه‌ها همخونی داشته باشه اگر این اتفاق نیفته می‌تونیم صفحه‌ی هدف استارباکس رو افتضاح قلمداد کنیم اما با توجه به اینکه محصول جستجوشده با ماهیت استارباکس هماهنگی داره، مورد بدی پیش نیومده باید از ارتباط میان اونها مطمئن بشین.

در ادامه تصویر از محصول رو می‌خواین؛ روانشناسی می‌گه که مردم تصمیمشون در مورد یک صفحه رو در زیر یک ثانیه می‌گیرن، اولین چیزی که بهش نگاه می‌‌کنن تصویره پس باید یک تصویر واقعاً باکیفیت و شفاف از محصول داشته باشین تا طرف به محض اومدن داخل صفحه ماهیتش رو متوجه بشه در ادامه توضیح روشنی از محصول یا خدمت آورده می‌شه نمی‌خوام وارد بحث کپی‌رایت بشم اما کپی‌رایت یه بخش بزرگی از قضیه هست و مطمئنم کلاس‌های دیگری هستند که بخوان اصول کپی‌رایت و نحوه‌ی مطالعه‌ی یک صفحه‌ی هدف یا فروش خوب رو به شما یاد بدن اما به بیان کلی باید توضیح خوب و شفافی برای محصول داشته باشین باید راه هرگونه اعتراض رو ببندید در انتها باید به سؤالات احتمالی مشتری‌های خودم پاسخ بدم؛ مثلاً آیا فلان قهوه رو می‌تونم توی قهوه‌جوش خودم آماده کنم یا نه، این ویدئو اینجا مطمئناً مسائل رو با جزئیات بیشتر توضیح میده اما دقیقاً هر سؤالی که می‌تونه به ذهن مشتری برسه یا هر اعتراضی که می‌تونه برای خرید محصول داشته باشه باید با ارائه‌ی توضیحات شفاف و ارائه‌ی بخش رایج‌ترین سؤالات در صفحه‌ی هدف برطرف بشن این موردیه که در اینترنت خیلی رواج پیدا کرده.

آناتومی یک صفحه‌ی هدف عالی شامل موارد زیر می شود:

  • یک عنوان عالی
  • عنوان ثانویه
  • توضیحات شفاف
  • نقطه‌ی فراخوانی نظرات مثبت
  • اشتراک‌گذاری در صفحات اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌تونن اطلاعات و لینک‌های موردنیاز رو برای مشتری‌های بالقوه فراهم کنن، تمامی این عناصر اثبات کردن که می‌تونن نرخ تبدیل عالی و در کنار اون رضایتمندی مشتری رو فراهم کنن.

یک لینک برای اون فراهم می‌کنم تا بتونین یه نگاهی بندازین و بازبینیش کنین اما به‌هرحال نمی‌شه اون رو یک قاعده یا قانون در نظر گرفت اینها صرفاً یک سری راهنماهای کلی هستن که در گذر زمان جوابشون رو پس دادن شاید در فلسفه کاری شما یا داخل دسته‌بندی‌تون شما به تمامی این المان‌ها نیاز ندارین و شاید فقط یک توصیف خوب و call to action رو بخواین. شاید به مواردی مثل تأیید محصول نیاز نداشته باشین، هرچند که این المان‌ها رو می‌تونین آزمایش کنین تا ببینید که آیا عملکردتون رو به بیشترین حد ممکن می‌رسونن یا نه بنابراین باز هم می‌تونیم موفقیت صفحه‌ی کیزل لینی رو مثال بزنیم. متاسفم که خیلی روی این موضوع تاکید می‌کنم اما ارتباط، کلید اطلاع‌رسانی در صفحات آموزشی هست پس تا می‌تونید باید اطلاعات در مورد محصولتون فراهم کنین.

اگه به آمازون برید و سراغی از یکی از محصولاتشون مثل کیندل رو بگیرید هیچ سوالی نمی‌مونه که بهش جواب نداده باشن شما تمام اطلاعاتی که در مورد تصمیم به خرید یا عدم خرید وجود داره رو در اختیار دارید اگر هم هدفتون تحقیق باشه باز هم تمام اطلاعاتی که می‌خواید رو پیدا می‌کنید شما در مورد محصول اطلاعات دارید، تصویرش رو می‌بینید یک ویدئو از ویژگی‌های اصلی اون وجود داره در انتها هم بازخورد مشتریان هست و اینکه در مورد محصول چی می‌گن پس تا جایی که می‌تونید اطلاعات بدید هیچ چیزی رو روی میز باقی نذارید، باید هر اون چیزی که در مورد محصول دارید یا هر سؤال احتمالی که مشتری می‌تونه داشته باشه رو روی صفحه شفاف‌سازی کنید در انتها همونطور که گفتم صفحه رو ساده کنید و یک قسمت مخفی توی صفحه نداشته باشین که بخواید اطلاعات تماس و فرم تماس با ما رو توی اون جای بدین؛ کاری کنید که چنین فرمی به سادگی در دسترس کاربران قرار بگیره و مجبور نباشن براش زحمت بکشن.

در ادامه چند صفحه‌ی نمونه از کمپانی‌ها رو نشون می‌دم که صفحات هدفشون خوب هستن و برخی از مثال‌های واقعی هستن که صفحات هدفشون نیاز به مقداری کمک داره تا بهتر بشه.

در دوره آموزش تبلیغات گوگل در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.