گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را در سرویس‌های پرمخاطب گوگل مانند، موتور جستجوی گوگل، گوگلی پلی، یوتیوب و ... نمایش دهید.
هر کسب و کاری  به دنبال دیده شدن توسط مخاطبان هدف خود است، خوب قاعدتا بعد از شروع هر کسب و کاری نیازمند تبلیغات گسترده خواهید بود، بسته به استراتژی هر فرد این تبلیغات می‌تواند متفاوت باشد.

تا به حال به دیده شدن در موتور جستجوی گوگل فکر کرده‌اید؟ به منظور دیده شدن در صفحه‌ی اول google دو راهکار وجود دارد که یکی از آنها کار کردن بر روی سئوی سایت است. با رعایت نکات سئو می‌توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید تا به google بفهمانید نسبت به رقبا بهتر عمل می کنید. البته شاید این پروسه کمی زمان بر باشد، به همین دلیل روش دیگری به منظور سریع تر دیده شدن وجود دارد که ما آن را با نام تبلیغات گوگل می‌شناسیم.

تبلیغات سرچ گوگل چگونه کار می کند و روش آن چیست؟

شما به دنبال راهکاری هستید که به شما کمک کند تا کسب و کارتان بیش از پیش در سطح اینترنت دیده شود. سایت های بسیاری وجود دارند که از طریق تبلیغات در طول روز هزاران بازدید دریافت می کنند، روش های مختلفی برای جذب کاربر وجود دارد که یکی از آن ها تبلیغات بنری است، که در آن بنر شما در وب‌سایت‌های مرتبط نمایش داده می‌شود. اما خوب داستان تبلیغات سرچ گوگل بسیار متفاوت است. تبلیغات سرچ گوگل همان‌طور که از نام‌اش پیدا است تبلیغ سایت شما را در نتایج جستجوهای گوگل نمایش می‌دهد. 

در برخی موارد صرفا نمی‌شود به یک روش برای جذب مخاطب اکتفا کرد، باید روش های مختلفی را به کار گرفت، بهتر است با یک مثال مطلب را ادامه دهیم، زمانی که در گوگل جستجو می کنید احتمالا در کنار برخی نتایج کلمه “AD” یا “آگهی” را دیده‌اید. بلی! اینها نتایج تبلیغاتی هستند که با پرداخت هزینه توسط صاحبان کسب و کار در گوگل نمایش داده می‌شوند.

با کمک تبلیغات سرچ گوگل دیگر نیاز نیست که ماه ها و شاید سال‌ها برای رسیدن سایت‌تان به صفحه اول گوگل از طریق SEO تلاش کنید. آژانس‌های تبلیغات در گوگل به شما کمک می‌کنند تا در کمتر از یک روز کاری تبلیغات خود را در گوگل نمایش دهید.

روش های تبلیغاتی متنوع در پلتفرم گوگل ادز

تا به اینجای کار به این پاسخ دست پیدا کردیم و دانستیم که به چه روش می توان به صفحه ی اول گوگل دست پیدا کرد و همینطور با تبلیغات بنری گوگل آشنا شدیم. از طریق پلتفرم تبلیغاتی گوگل شما قادر هستید تبلیغات ویدیویی خود را نیز در یوتیوب نمایش دهید. 

تبلیغات ویدیویی یکی دیگر از روش هایی است که با استفاده از آن می توان کاربران زیادی را با محصولات و نام تجاری آشنا کرد. البته پارامترهای زیادی از قبیل استاندارد سازی محتوا و نحوه‌ی تبلیغ آن وجود دارد که باید رعایت گردد. یعنی محتوا باید به گونه ای تولید گردد که برای کاربر و مخاطبین جذاب باشد.

گاهی وقت ها شما می‌خواهید از همه روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید و خواستار این هستید که از هر راهی که در سطح اینترنت وجود دارد کاربر را به سمت خود جذب کنید، به دلیل اینکه تلفن های هوشمند روز به روز در حال افزایش هستند و اکثریت افراد تلفن هوشمند دارند، بنابراین به سادگی می توان در تبلیغات اپلیکیشن هم سرمایه گزاری انجام داد و اپلیکیشن خود را از آن طریق تبلیغ کنید. بنابراین با استفاده از روش های سریع تری نسبت به گذشته می توان در سطح اینترنت دیده شده و به کسب و کار خود رونق بخشید.