بهبود نرخ کلیک یک راه بسیار ساده برای بهینه‌سازی کمپین ادوردز هست. هرقدر نرخ کلیک بالاتر، امتیاز کیفیت هم بالاتر و همین امر معادل با کاهش هزینه‌هاست که در انتها می‌تونیم بهبود در بازده سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته روی ادوردز رو انتظار داشته باشیم.

خب اگر ما وارد یک گروه تبلیغاتی بشیم، چند روش برای انجام این کار وجود داره می‌خوام برم داخل بخش دیوالت و این گروه تبلیغاتیه که من درست کردم مرتب‌سازی رو بر اساس نرخ کلیک انجام می‌دم. می‌تونم به اینجا برم که بخش کلیدواژه‌ها هستن، زبانه‌ی کلیدواژه فعال شده می‌تونم به سمت پایین اسکرول کنم و در اینجا ببینم که نرخ کلیکم اونقدرها هم بالا نیست.

یک و هفتاد پنج به دو و یک دهم بهترین روش برای انجام کار بنچمارک هست. گاهی اوقات از نرخ کلیک میانگین به عنوان یک بنچمارک استفاده می‌کنید اما هرچیزی بیش از ۴ ۵ ۶ درصد برای جستجوهای بدون مارک می‌تونه خوب باشه خب شما می‌تونید به پیش رفته و این رو متوقف کنید، علی‌الخصوص اونهایی که دارن ایمپرشن‌های زیادی رو دریافت می‌کنن مثلاً این مورد اجزای دیوالت اون داره ۳۵۰۰ تا ایمپرشن رو با نرخ کلیک ۴٫۲۹ دریافت می‌کنه، درحالی‌که مشاهده می‌کنیم برخی از کلیدواژه‌های دیگر که ایمپرشن بالا دارن، حدود نرخ کلیکشون روی ۱۰ درصده، بنابراین اینها برای ما بهتر هستن.

در ادامه بدیهیه که باید به تبدیل‌ها توجه کنین بنابراین اگر نرخ کلیکتون پایینه اما نرخ تبدیل بالایی دارین شاید لزومی نداشته باشه اونها رو متوقف کنید اما این کار می‌تونه یک روش ساده برای افزایش نرخ کلیکتون باشه. یک روش دیگر مرتب‌سازی بر اساس موقعیت میانگینه. بنابراین اگر این کلیدواژه‌ها رو می‌بینید، مثل این بخش که دوباره بالا اومده موقعیت میانگینش حدود ۲٫۸ هست بدین ترتیب اگه شما به میانگین نگاه کنید گاهی اوقات در میان سه رتبه‌ی برتر هستید و گاهی اوقات هم نه.

یک حرکت دیگر می‌تونه بهبود ماکزیمم هزینه به ازای هر کلیک باشه، هم‌اکنون مقدارش ۰٫۷۲ دلار هست شاید بخواید یک‌چهارم دیگه به قیمت اضافه کرده و اون رو به یک دلار برسونیم تا ببینیم که نرخ کلیکمون چی می‌شه. مطمئن بشید که اون رو رصد می‌کنید. موقعیت میانگین چیزی نیست که همه‌ی افراد بهش نگاه کنن، خیلی از افراد اون رو به عنوان راهی برای افزایش نرخ کلیک نمی‌دونن درحالی‌که می‌تونه یک محرک بزرگ باشه. معمولاً در موارد بالا موقعیت میانگین زیر ۳ هست و اگه واقعاً می‌خواید نرخ کلیک‌های بالاتر رو هدایت کنید، باید موقعیتتون در محدوده‌ی یک دو باشه.

صرفاً به این دلیل که عمده‌ی کلیک‌ها از اونجا میان یکی از راه‌های دیگه برای افزایش نرخ کلیک اینه که به تبلیغاتتون نگاه کنید همونطور که می‌بینید در حال حاضر دو تبلیغ گوگل رو اجرا می‌کنیم یکیشون نرخ کلیک ۷٫۲۷ و اونیکی نرخ ۵٫۰۷ رو داره.

خب خیلی سریع می‌تونیم نرخ کلیک اینها رو افزایش داده و منظورم اینه که چنین موضوعی از نظر آماری اهمیت داره اونها تقریباً ۱۰۰۰ تا ایمپرشن اینجا دارن، ۵۰۰۰ تا هم اونجا. این رو می‌تونیم به صورت متوسط بگیم و البته می‌تونیم متوقفش کنیم تا نرخ کلیک ما بهبود پیدا کنه. یک روش دیگه برای انجام این کار هست و تو یک درس جدا راجع بهش صحبت می‌کنیم اون روش انجام آزمون (A/B) هست؛ اگر این رو متوقف کنید و یک تبلیغ دیگر رو باز کنید تا باهاش مقایسه کنید می‌شه آزمون (A/B). شاید این تغییرات کوچیک باشن.

اما می‌تونید به صورت مداوم (A/B) رو ارتقا بدید تا مطمئن بشید که ایمپرشن‌های خوبی دریافت می‌کنید به این ترتیب نرخ کلیک خودتون برای تبلیغات رو افزایش می‌دید چه تست به صورت هفتگی و چه به صورت ماهیانه باشه اما این می‌تونه یک راه ساده برای بهبود مداوم نرخ کلیک، کاهش قیمت‌ها و بهینه‌سازی کمپین باشه.

در دوره آموزش تبلیغ در گوگل وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.