کلیدواژه‌های منفی می‌تونن یک برتری ساده برای بهینه‌سازی کمپین ادوردز شما باشن. اساساً کلیدواژه‌های منفی اونهایی هستن که تبلیغ‌کننده‌ها می‌گن تبلیغ من رو برای این واژه‌ها نشون نده، بنابراین باید روش‌هایی که برای اضافه کردن کلیدواژه‌ی منفی به صورت دستی استفاده می‌شه رو بررسی کنین.

برای این کار می‌تونین ببینین که تبلیغ شما برای چه کلیدواژه‌هایی نشون داده می‌شه و بررسی کنید که کدوم مورد از اونها با چیزی که شما می‌فروشین تناسب و همخوانی ندارن.

این یک روش دیگه برای اضافه کردن کلیدواژه‌های منفیه، کلیدواژه‌هایی که برای شما هزینه در بر دارن اما از فروش خبری نیست در زمانی که در شروع کار کمپینتون هستید چند مورد هست. تعدادی کلیدواژه هستن که همون ابتدا باید بررسی کنید و تقریباً به صورت خودکار اونها رو به کمپینتون اضافه کنید اونها کلیدواژه‌های مرتبط با کار هستن.

به عنوان مثال فرض کنیم که شما تو کار خدمات مراقبت از چمن هستید؛ شما نمی‌خواید اگه کسی دنبال شغل مراقبت از چمن یا اطلاعات این حرفه هست، سایتتون بالا بیاد بنابراین اگه کلیدواژه‌ی منفی اضافه کنید مطمئن می‌شید که سایت شما برای جستجوهای فراوانی که حقیقتاً اون چیز مدنظر شما برای تبلیغ نیستن، نشون داده نمی‌شه.

یک کلیدواژه‌ی منفی دیگه می‌تونه رایگان یا ارزان باشه مسلماً چنین جستجوهایی نمی‌تونن محرک کسب‌وکار شما باشن و شما به دنبال جستجوهایی هستید که عزمشون برای کار جدی باشه نه اونهایی که صرفاً دنبال ارزون‌ترین قیمت یا تخفیف هستن.

ابزارها و فهرست‌های فوق‌العاده‌ای اون بیرون هستن که به کار شما میان. یه سری کلیدواژه‌ها مثل همین‌ها و من حتماً بهشون لینک می‌دم. حالا بیاید بریم جلو و ببینیم که این کلیدواژه‌ها چجوری اضافه می‌شن. اگه روی این کمپین کلیک کنیم در ادامه می‌رم و وارد یه گروه تبلیغاتی دیگه می‌شم.

شما می‌تونید به چند روش کلیدواژه‌ی منفی اضافه کنید اولین مورد دقیقاً همینجاست. ما یه علامت منفی می‌ذاریم و بعدش هم می‌نویسیم شغل‌ها. به همین ترتیب کلیدواژه‌ی منفی اضافه می‌شه یا می‌تونید به سمت پایین اسکرول کنید و ببینید که چه کلیدواژه‌های منفی در اینجا دارید و ببینید که چه مواردی رو بعد از تکون خوردن بازار اضافه کردید اونها چیزهایی هستن که دوست نداریم براشون نمایش داده بشن.

همچنین می‌تونید به پیش رفته و کلیدواژه‌های منفی رو در سطح کمپین اضافه کنید مثل آمازون، چون اگه طرف بخواد برای محصولات داخل آمازون سرچ کنه اینقدر رقیب قدرتمندی دارید که احتمال کلیک بر روی تبلیغ گوگل شما پایین میاد و همین امر نرخ کلیک شما رو کاهش می‌ده که نتیجه‌ی نهایی کاهش امتیاز کیفیت شماست؛ اینها چیزهایی هستن که در گذشته هم مطرح کردیم اگه از قبل بدونید چی می‌خواید اضافه کنید، این یک روش عالی برای کار شماست، کلیدواژه‌هایی که نمی‌خواید براشون نمایش داده بشند.

گاهی اوقات کار اینقدر ساده نیست شما نمی‌تونید در مورد چیزی که مردم جستجو می‌کنن یا چیزهای بی‌فایده‌ای که امکان داره تبلیغتون برای اونها نمایش داده بشه فکر کنین. کاری که می‌تونید انجام بدید کلیک روی گزینه‌ی جزئیات زیر زبانه‌ی عبارات جستجو و کلیک روی همه هست در اینجا تمامی عباراتی که جستجو شدن و تبلیغتون برای اونها نمایش داده شده، آورده می‌شن می‌تونین بررسی‌شون کنین و ببینین آیا منطقی هستن یا نه.

وگرنه بذارید ببینم آیا می‌تونم برنامه‌ریز خوبی توی سینسیناتی پیدا کنم، نمی‌خوام خیلی منحصر به موقعیت مکانی باشم و محصولاتم رو از طریق یک فروشگاه آنلاین می‌فروشم بنابراین اون رو چک کردم در این قسمت سمت راست و بالا می‌تونید کلیدواژه‌های منفی که برای ما وجود داشتن رو ببینید و می‌بینید که بعضی موارد مثل این تنها ۱ دلار برای ما هزینه داشتن اما اگه یه مورد مثل این ببینین که ۶۵ دلار برای ما هزینه‌ی بدون فایده داشته می‌تونید متوجه بشید که افزودن اون به عنوان کلیدواژه‌ی منفی می‌تونه صرفه‌جویی در هزینه و ارتقای نرخ کلیک رو به همراه داشته باشه.

اونها اونقدری که شما می‌خواین مرتبط نیستن، اینها تعدادی روش برای اضافه کردن کلیدواژه‌های منفی هستن. افزودن این کلیدواژه‌ها مفید هست.

در دوره آموزش گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.