در ادامه آموزش گوگل ادوردز می‌خوایم وارد یک تعداد صفحه‌ی هدف نمونه بشیم و اونها رو مورد بررسی قرار بدیم؛ اینها تعدادی کمپانی هستن که من براشون وقت گذاشتم و در موردشون تحقیق کردم به نظرم کار اونها در ارائه‌ی اطلاعات صحیح به مردم خیلی خوبه و این کار رو در زمان صحیح و با فرمت مناسب انجام می‌دن. اولین موردی که می‌خوام به شما نشون بدم سایت ماز هست؛ ماز اساساً یک پلتفرم بازاریابی آنلاین، جستجو و شبکه‌های اجتماعی هست و این یک کلیکه که یک تبلیغ پی پی سی مستقیماً به دنبالش میاد.

همونطور که می‌بینید اولین نقطه‌ی فراخوانی که می‌بینید نسخه‌ی آزمایشی و ۳۰ روزه اونهاست. نقطه‌ی فراخوان این پایین یک دکمه داره که می‌گه نسخه‌ی آزمایشی ۳۰ روزه من رو شروع کن بعدش سالی ۹۵۰ تا بده و هروقت هم دوست داشتی لغوش کن. تمام اطلاعاتی که می‌خواید رو بهتون می‌ده گاهی اوقات افراد دوست دارن یه همچین صفحات هدفی داشته باشن و مطمئنم این موضوع چند بار تست شده چون ماز به نوعی رهبر فضای بازاریابی آنلاین هست؛ اونها از شما می‌خوان که یه مطلب براشون آماده کنین گاهی اوقات که صفحه‌ی هدفتون طولانی و پر از جزئیات می‌شه تعدادی از لینک‌های بالا رو حذف می‌کنن اما اینجا می‌تونید محصول رو ببینید اونها می‌خوان که این رویکرد رو به نسخه‌ی آزمایشی‌شون هم بیارن اگر دوست داشته باشید و روی بعضی از این لینک‌ها کلیک کنید، موارد بیشتری رو یاد می‌گیرید اما این صفحه واقعاً اون چیزی که ماز ارائه می‌ده رو به رخ می‌کشه و جستجو برای یک تعداد واژه هست که افراد در ماز به دنبالش می‌گردن با توجه به اینکه اون افراد از ابتدا هدفشون اومدن به این وبسایت هست و به این معناست که اونها یک آشنایی پایه‌ای با سایت دارن یعنی یا یک نفر معرفی‌شون کرده یا اینکه مقداری جستجوی اساسی صورت گرفته بنابراین نسخه‌ی آزمایشی ۳۰ روزه فرایندیه که تاثیر بد اونچنان نداره و تصمیم‌گیری در موردش سخت نیست.

بنابراین این مورد یک صفحه‌ی هدف عالیه با توجه به همون مثالی که قبلاً در برخی از دروس قبلی در مورد کفش‌های قرمز مطرح کردم واقعاً سراغ جستجوی همین مورد در کفش‌های نایک رفتم. نایک اون بالا قرار داره و زاپوس هم پایین‌تر از اون هست زاپوس همیشه کارش توی دسته‌بندی صفحات هدف خیلی خوب بوده با این جستجو قراره شما به صفحه‌ای برسید که توش کفش‌های نایک قرمز مرتب شده باشن اگه یه موردی مثل کفش مردانه رو هم اضافه کنیم مطمئنم که صفحه‌‌ی ارائه‌شده هم متعاقباً تغییر می‌کنه اما فرض کنید یک جستجوی سریع برای کفش‌های دویدن قرمز نایک مدل روشا انجام بدیم این کفش‌ها الان خیلی محبوب هستن و روی چیزی کلیک می‌کنیم؛ بیاید روی فینیش لاین کلیک کنیم تا ببینیم که اونها با تبلیغاتشون چکار می‌کنن خب می‌بینید این می‌تونه یک نمونه‌ی بد باشه اگر کسی برای یک کلیدواژه‌ای که تا این حد دقیق بیان شده جستجو کنه یعنی یک مدل کفش خاص رو می‌خواد و می‌دونه دنبال چی هست.

اونها با این جستجو دنبال پیدا کردن قیمت درست یا شاید ارسال رایگان هستن شاید هم صرفاً دنبال سایتی می‌گردن که اون رو بفروشه؛ اونها نمی‌خوان به صفحه‌ای برن که مدل شاکس نایک رو بفروشه. بیاید نگاهی سریع به نحوه‌ی عملکرد نایک داشته باشیم خب، حالا شد، این یک مثال خوب در اون یک صفحه و دسته‌بندی عالی نشون داده می‌شه. می‌تونید بر اساس جدیدترین، بالاترین قیمت یا مردانه و زنانه بودن صفحه رو مرتب کنید اگه بریم تو قسمت مردونه، فرایند تصمیم‌گیری خیلی هموارتر و آسون‌تر می‌شه نسبت به شرایطی که بخوایم به سایت فینیش لاین بریم و اونجا مرتب‌سازی انجام بدیم بنابراین فینیش لاین یک مثال خوب نیست، بلکه نایک یک نمونه‌ی خوبه و این یک سایت محلیه، خیلی از شما قرار نیست که تجارت الکترونیک یا پلتفرم فروش در سطح ملی داشته باشین، گرچه بعضی از شما هدفتون همینه.

اکثر افراد هدفشون اداره‌ی یک کسب‌وکار محلیه، این مثالیه که برای دندونپزشک‌های اورلاندو زدم، تبلیغات پی پی سی دندون پزشکی به شدت رقابتی شدن، افرادی هستن که روی اینها پیشنهاد قیمت می‌دن چون مشتریانی که از طریق پی پی سی می‌گیرن، مدت‌زمان طولانی‌تری موندگاری دارن و ارزششون بیشتره چون قراره بیان و به مدت طولانی مشتری باقی بمونن معمولاً افراد دندون پزشک خودشون رو ول نمی‌کنن برن سراغ یکی دیگه. امکان داره چندین سال در کنار همون دندون پزشک بمونن.

اگر بتونین کسی رو تا لندینگ پیج تون بکشون شانس زیادی دارین که تبدیل به مشتری بشه. این یک صفحه عالیه، معامله‌ی برتر داره که در هر زمان ارائه می‌شه آزمایش بیمار جدید، عکس اشعه ایکس و البته قیمتی که بولد شده به شما می‌گه تخفیف چی هست، در شرایط معمول قیمتش ۲۴۰ دلاره اما حالا می‌تونید اون رو با ۵۹ دلار بگیرید، زمان پایان تخفیف هم هست که حس اضطرار ایجاد کنه؛ اگر دارید یک پیشنهاد در صفحه‌ی هدفتون ارائه می‌کنید ایجاد حس اضطرار خیلی مهمه می‌تونید از عبارت «چرا ما را انتخاب کنید» استفاده کنید همونطور که در درس صفحه هدف آموزش ادوردز گفتم هر سوالی که مشتری تو ذهنش داره اینجوری جواب داده می‌شه. این چیزیه که اونها به شکل متفاوت انجام می‌دن، این یک نمونه یا به نوعی توصیفی از ماهیت اونهاست.

می‌تونید مستقیماً روی نقشه‌های گوگل کلیک کنید تا مسیرها رو دقیق‌تر ببینید و زمانی که اطلاعات بیشتری پیدا کردید می‌تونید وارد اطلاعات تماس شوید. پس هر چیزی که می‌خواید می‌تونه تو این صفحه باشه همچنین می‌تونید سایر پیشنهادهای ویژه رو ببینید. پیشنهاد هم می‌تونه یه چیز مشابه باشه بنابراین این صفحه‌ی محلی خیلی خوبه؛ یک صفحه‌ی محلی خوب که به شما اطلاعات مورد نیازتون رو می‌ده، پیشنهادهای ویژه رو ارائه می‌کنه و در کل هر اون چیزی که یک مشتری احتمالی برای تصمیم به خرید یا تماس نیاز داره رو در اختیارش می‌ذاره.

در دوره آموزش adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.