یک روش دیگر برای ارتقای بازدهی کمپین‌های ادوردز کار بر روی تنظیمات اونهاست، برای این کار باید یه مقدار زمان بذارید و داده به دست بیارید تا بتونید درک بهتری از اتفاقاتی که دقیقاً در این معیارها می‌افتن به دست بیارید،

اما زمانی که کمپین‌هاتون فرضاً برای یک ماه اجرا شد می‌تونید وارد کار شده و اقدامات واقعاً عملی رو برای بهبود کمپینتون انجام بدین بنابراین اگر به یک کمپین برین در قسمت بالا همین الان بر روی تنظیمات کلیک کنید و بعدش روی موقعیت‌های مکانی، یه چند تا گزینه‌ی مختلف می‌بینید، کاری که می‌تونید زیر اون انجام بدید، تنظیم قیمت بر اساسموقعیت‌های مکانی هست.

خب برای این کمپین ما قیمت رو برای حالت‌های معینی کاهش دادیم چون از طریق گوگل انلیتیکز نگاه کردیم که اونها عملکرد خوبی نداشتن و گاهی اوقات که فرضاً کمپینتون رو در سرتاسر دنیا اجرا می‌کنین بدین طریق می‌تونید ببینید که کدوم کشورها وضعیت بهتری دارن و البته کدوم کشورها نرخ تبدیلشون بالاتره.

همونطور که در ایتجا می‌بینید، با اینکه قیمت رو کاهش دادیم کماکان نرخ تبدیل بالایی داریم چون قرار نیست دیگه به ازای هر کلیک همونقدر پرداخت کنیم. خب تا اینجا چهار تا کلیک داشتیم که یدونه‌اش منجر به تبدیل شده در ادامه برای سایر مناطق آمریکا در همون شرایط استاندارد مونده و هیچ تنظیم قیمتی انجام نمی‌دیم، فقط می‌تونیم ببینیم که به هر دلیلی توی جورجا و اوکلاهاما عملکرد خوبی نداشتیم بنابراین تصمیم به کاهش قیمت‌ها گرفتیم که در این شرایط می‌تونیم یک قیمت نسبتاً پایین رو نگه داریم درحالی‌که نرخ کلیکمون تقریباً اوکی می‌مونه.

آره مثال‌های بهتر از این هم دیدم، همونطور که گفتم اگه فقط ارسال به بعضی از نقاط کشور دارین نباید تمامی قسمت‌های دنیا رو هدف‌گذاری کرده و فقط باید سراغ همون مناطق برید اما اگه مثلاً به آمریکا، کانادا، مکزیک و انگلیس ارسال دارید و می‌بینید که فرضاً انگلیس نرخ تبدیل دوبرابر برای شما داره می‌تونید افزایش قیمت رو مدنظر داشته باشد تا هم موقعیت میانگینتون بالا بره و هم بازدیدهای بیشتری رو از اون موقعیت داشته باشید.

گام بعدی زمان‌بندی تبلیغ هست. زمانبندی تبلیغ گوگل هم باز به زمان خرید مردم بستگی داره. تعدادی از کمپین‌ها رو مشاهده کردم که در ایام آخر هفته عملکرد خیلی خوبی رو دارن. برخی از اونها در ابتدای ایام هفته یا در روز ۹ الی ۱۲ هر ماه عملکرد خوبی دارن حالا به هر دلیلی امکان داره این امر به ناهاری بودن رستوران شما ربط داشته باشه یا اینکه طرف دوست داره تو اون ساعت مشخص از روز بیاد و محصول شما رو خریداری کنه می‌تونید قیمت‌ها رو اونجوری تنظیم کنید، پس می‌تونیم بریم اینجا و بعدش هم بریم سراغ نرخ تبدیل. با توجه به زمان روز می‌تونین ببینین که از منظر نرخ تبدیل، کدوم ساعات روز عملکرد بهتری دارن.

در ادامه می‌تونید اونهایی که خوب عمل نمی‌کنن رو کاهش قیمت بدین؛ شما نمی‌خواید به اون اندازه روشون پول خرج کنید یا اصلاً می‌تونید به طور کلی از کمپینتون حذفش کنین. در ادامه می‌تونین با توجه به نرخ کلیک مرتب‌سازی کنین و همین روند رو پی بگیرین. اگر نرخ کلیک چیزیه که دوست دارید اون رو ارتقا بدین روش کار شما می‌تونه اینجوری باشه.

در انتها وسایل هستن. وسایل موردی هست که نمی‌خوام عمومی‌سازی کلی رو برای استراتژی بهینه‌سازیش داشته باشم اما چیزی که من دیدم اینه که وسایل موبایلی برای خرید یک محصول عملکرد بدتری رو دارن اونها برای رستوران یا چیزی که مردم برای کسب اطلاع بهش مراجعه می‌کنن خوب هستن و الان هم که روند کارشون تو حوزه‌ی محلی خیلی خوب شده اما برای خرید محصول به صورت آنلاین از طریق سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه خیلی از افراد با موبایل فقط تحقیق می‌کنن و دیگه دست نگه می‌دارن تا برسن خونه، سرچ قدرتمندتری بکنن، اطلاعات کارت اعتباریشون رو وارد کنن و ادامه کار.

اینجوری اونها حس راحت‌تری برای خرید دارن بنابراین به صورت معمول قیمت رو برای وسایل موبایلی کاهش می‌دم اما در این شرایط، با اینکه قیمت رو هم کاهش دادیم نرخ تبدیل بالاتر و هزینه به ازای هر کلیک پایین‌تری رو مشاهده می‌کنیم، تقریباً نصف چیزی که روی یک کامپیوتر معمولی پرداخت می‌کنیم و گاهی اوقات امکان داره قیمت رو به این خاطر کاهش بدین که وب‌سایت توی گوشی موبایل خوب دیده نمی‌شه یا کلاً تجربه‌ی کاربریش توی کامپیوتر بهتره.

خب شما خودتون می‌تونید این تصمیم‌ها رو بگیرید اما همونطور که گفتم پس از حدود یک ماه اینقدر داده‌ی خوب مشاهده می‌کنید که می‌تونید با کمک اونها تصمیمات عملیاتی بگیرید و بهبودهایی رو در زمینه‌ی تنظیم قیمت داشته باشید تا عملکرد کلی کمپینتون ارتقا پیدا کنه.

در دوره آموزش google adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.