در این درس می‌خوایم در مورد گروه‌ها در گوگل ادوردز صحبت کنیم، اگه شما به برچسب موقعیت مکانی برین و روی گزینه‌ی جستجوی پیشرفته بزنین چند تا گزینه رو می‌بینین که باهاش از طریق هدف‌گذاری شعاعی آشنا هستین.

گروه‌های موقعیت مکانی چیزیه که می‌خوایم در موردش صحبت کنیم پس به پیش رفته و روش کلیک کنید، خب چه گروه‌های موقعیت مکانی هستن که توشون مکان‌های مرتبط با هم وجود داشته باشه و بتونیم برای رسیدن به گروه خاصی از مشتری‌ها اونها رو هدف‌گذاری کنیم خب اگه بخوام می‌تونم به پیش برم و مکان‌های مورد علاقه‌ام رو ببینم، بیاید به اورلاندو رفته و گزینه‌ی اضافه کردن رو بزنیم. در ادامه می‌تونیم فرودگاه‌ها رو انتخاب کنیم اگه توی صنعت مسافرت هستید این گزینه می‌تونه به‌دردبخور باشه، نواحی تبلیغاتی رو در حوزه‌ی دانشگاه ساوادا انتخاب کرده و اضافه کردن رو می‌زنیم، گاهی اوقات نمایش میزان دسترسی به تبلیغات خیلی هم دقیق نیست و می‌تونیم کل دانشگاه‌های اورلاندو فلوریدا رو انتخاب کنیم؛ بنابراین اگه می‌خواید افرادی که بین ۱۸ تا ۲۲ سال دارن، هم‌اکنون داخل دانشگاه هستن و در یک همایش یا کمپ شرکت کردن رو هدف‌گذاری کنید، این کار مفید واقع می‌شه؛ اگر یک فرودگاه هستید هم این کار می‌تونه مفید باشه حالا این رو حرکت بدین به نظرم با شروع به ساخت این مورد، گوگل می‌تونه تعداد دسترسی به این تبلیغ گوگل رو دقیق‌تر اعلام کنه.

در ادامه می‌تونید هدف‌گذاری رو با استفاده از جمعیت‌شناختی انجام بدین مثلاً می‌خوام برم به اورلاندو و دسته‌ی مربوط به درآمد خانواده رو اضافه کنم که فرضاً کمتر از ۵۰ درصد هست باز هم میزان دسترسی رو نشون نمی‌ده، ببینیم که آیا می‌تونیم این اطلاعات رو از نیویورک بگیریم. فرض کنیم که شما اطلاعات زیادی رو نمی‌بینید که در اینجا به دردتون بخوره اما اونها از داده‌های کاربرانی که در اون موقعیت مکانی حضور دارن، بهره می‌گیرن؛ در ادامه می‌تونید هدفگذاری با افزونه‌های مکانی رو انجام بدین، البته به شرطی که این افزونه‌ها رو در کمپین‌های ادوردز خود اضافه کرده باشین می‌تونید با اون هدف‌گذاری رو انجام بدین؛ در حال حاضر فلان موقعیت مکانی رو ندارم، چون برام پیام هشدار میاد که باید این افزونه‌ها را به کمپینم اضافه کنم در ادامه می‌تونید یه شعاع پیرامون هرکدوم از موقعیت‌ها ایجاد کنین و اگه چند تا موقعیت مکانی داشته باشید این فرایند به کارتون میاد و این یک راه ساده‌تر برای دریافت اطلاعات هست.

در دوره آموزش کار با google adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.