در ادامه آموزش گوگل ادوردز در این درس می‌خوایم در مورد قرار دادن کلیدواژه‌های پویا صحبت کنیم. حالا شاید این عبارت یه مقدار آشنا و فنی باشه اینجوری هست و می‌تونه باشه، اما در واقع یک ابزار قدرتمنده که با گذاشتن یک ثانیه وقت می‌تونید توش مهارت کسب کنید و یکی از ابزارهای جعبه‌ابزارتونه که برای دریافت بیشترین بازده از تبلیغات استفاده می‌شه.

خب همونطوری که پیش‌تر در مورد جستجوی کلیدواژه‌ها گفتیم اگر اونها دقیقاً همانند یک شخص یا کاربر جستجو بشن، می‌تونن توی تبلیغ شما برجسته بشن. خب در این مثال یعنی قهوه طعم‌دار می‌تونید ببینید که عباره قهوه‌ی طعم‌دار در هر تبلیغی که نشون داده می‌شه، بولد شده حالا اینکه چجوری داینامیک و پویا می‌شه یه قدم بالاتره و تقریباً تضمین می‌کنه که تبلیغات شما بولد می‌شن و اون چیزی که جستجوکننده‌ها جستجوش کردن رو داخل هدلاین نشون می‌ده. اگر متن خیلی طولانی باشه، کلیدواژه‌ی پیش‌فرض نشون داده می‌شه. سینتکس کلیدواژه‌های داینامیک هم آکولاد هست؛ باید هر بار که کلیدواژه رو می‌ذارین بینشون دونقطه قرار بدین و در ادامه عبارت پیش‌فرض رو بیارین. به عنوان یک نمونه این بهترین توصیفیه که می‌تونین براش بیارین یا بهترین روش برای غلبه کردن بر اونه. همونطور که می‌بینید من از آکولاد، کلیدواژه، دونقطه، قهوه‌ی وانیلی استفاده می‌کنم، بنابراین قهوه‌ی وانیلی می‌شه عبارت پیش‌فرض من.

اگه عبارت جستجوشده طولانی‌تر از این باشه که توی هدلاین جا بگیره، همین عبارت پیش‌فرضه که نشون داده می‌شه. در این مثال یکی رو نشون دادم که قهوه‌ی وانیلی رو سرچ کرده. خب در همین مثال تبلیغ من می‌گه که بهترین قهوه‌ی وانیلی اگر همین کلیدواژه مدنظر من باشه و اون رو هدف‌گذاری کرده باشم، دقیقاً همون رو مشاهده خواهم کردم پس نه‌تنها می‌تونم از اون در هدلاین استفاده کنم، بلکه می‍تونم اون رو در نمایش تبلیغم هم داشته باشم بنابراین در چنین شرایطی، ایده‌ی کلی ارتباط دوباره مطرح می‌شه در جایی که یک نفر عبارتی رو سرچ می‌کنه و هدلاین شما هم دقیقاً همون چیزی رو نشون می‌ده که طرف جستجو کرده در این شرایط مردم تمایل بیشتری برای کلیک روی اون پیدا می‌کنند چون دقیقاً همونی رو گفته که اونها جستجو کردن. اگر نمی‌خواید عنوانتون با حروف بزرگ باشه، می‌تونید اقداماتی رو براش انجام بدید. شما تمامی حروف کوچیک رو در سرتاسر طول کلیدواژه دارید آیا می‌خواید اولین حرفش بزرگ باشه که این یه جور پیش‌فرضه و من ازش استفاده می‌کنم چون اگر در عنوان حرف اول هر واژه بزرگ باشه قیافه‌ی درست‌تری پیدا می‌کنه این گزینه‌ایه که معمولاً استفاده می‌کنم اما موارد دیگری هم هستن مثلاً برای بزرگ کردن اولین حرف هم چند تا گزینه وجود داره با قرار دادن کلیدواژه‌های دینامیک و پوشش اونها نرخ کلیک و امتیاز کیفیت بالا می‌ره، چون ارتباطش بیشتر میشه نمی‌خوام بیش از حد تکرار کنم، اما این نشون دادن شما در تبلیغ یا عنوان تبلیغتونه اون هم دقیقاً مطابق با چیزی که طرف جستجو می‌کنه همین امر نرخ کلیکو بالا می‌بره می‌تونید ببینید که همین امر امتیاز کیفیت رو با استفاده از گروه‌های تبلیغ فشرده و بهترین ارتباط بالا می‌بره.

بنابراین اگر از این استفاده می‌کنید و کفش‌های قرمز و آبی رو با هم دارید، دوست ندارید که چنین مشکلی پیش بیاد اگه بخواید کفش‌ها و جوراب‌های قرمز رو در یک دسته داشته باشید، این نمی‌تونه یک مثال خوب باشه چون اگر عبارت طولانی بشه و یک عبارت کلیدواژه‌ی پیش‌فرض داشته باشید اون کفش‌های قرمز خواهد بود و مشکلات اینجا رو مشاهده می‌کنید. یکی دیگر از راه‌های خوب برای استفاده از کلیدواژه‌های داینامیک، آزمودن اونها در مقابله با تبلیغات استاتیکه. پس یک تبلیغ گوگل معمولی که معمولاً برای تبلیغات متنی می‌نویسین و در کنارش یک مورد با کلیدواژه‌ی داینامیک تا ببینین که کدوم یکی بهتر عمل می‌کنه و زمینه‌ی بهبود بهتری داره. نمی‌خواید از این امکان استفاده کنید مگر اینکه ثابت کرده باشین بهتر از یک تبلیغ استاتیک عمل می‌کنه و می‌تونید انواع شرایط استفاده از حروف بزرگ رو تست کنید تا ببینید که کدوم یکی براتون بهتر عمل می‌کنه.

در دوره آموزش کامل گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.