در این درس قراره در مورد درست کردن اولین تبلیغ در گوگل ادوردز صحبت کنیم. در گوگل ادوردز پنج عنصر اصلی در ایجاد تبلیغتون وجود دارن، اولین مورد هدلاینه که می‌شه عنوان این مورد در تبلیغ، برجسته می‌شه و اکثر کاربرها در هنگام جستجوی عبارت چشمشون ابتدا به این عنوان جلب می‌شه؛ دومین مورد توصیف خط اوله، توصیف خط دوم زیر یو.آر.ال نشان داده شده قرار می‌گیره، این یو.آر.ال چیزیه که کاربر هنگام مشاهده‌ی تبلیغتتون می‌بینه بعدش یو.آر.ال مقصد یا صفحه‌ی واقعی‌ای هست که طرف بعد از کلیک به سمتش هدایت می‌شه این مورد رو تحت عنوان صفحه‌ی هدف هم می‌شناسن.

خب اولی یعنی هدلاین این موردیه که باید بارها و بارها بررسی کنین و زمانی که ببینین تغییرات کوچک همین عنوان می‌تونه چه تاثیری بر نرخ کلیک و میزان تبدیلتون داشته باشه حتماً متعجب خواهید شد چرا عنوان اینقدر مهمه چون اولین چیزیه که توجه مخاطب رو می‌گیره و عبارت جستجو رو برجسته می‌کنه. هنگام آزمودن هدلاین چند تا فرصت هستن که می‌تونید اونها رو بسنجید مثلاً نام برند و مارکتون، نشانه‌های علامت تجاری، یه سری نشانه‌های دیگه هم هست شما همواره تلاش می‌کنید که تبلیغتون نسبت به سایرین متفاوت باشه اگه صرفاً کار رقباتون رو کپی کنین یک مخلوط نه‌چندان موفق رو خواهید داشت باید طبق چیزی که ست گادین توی کتابش گفته، سعی کنید اون گاو بنفش باشید شما نمی‌خواید همرنگ جماعت شید و باید متفاوت باشید. اگه باز هم به مثال کفش‌های قرمز برگردیم می‌تونید از نام برندتون استفاده کنین مثلاً می‌تونید کفش‌های قرمز مفت نایک یا رده‌بالاترین کفش‌ها رو انتخاب کنید یه چیز توی همین مایه‌ها که هنگام جستجوی افراد بتونه تو چشم بزنه و توجهشون رو بگیره.

در ادامه دو خط توصیف هستن معمولاً من سه نوع استراتژی مختلف رو بر روی خطوط توصیف پیاده می‌کنم اولین مورد ارائه‌ی یک عامل فروش بی‌همتا و نقطه‌ی فراخوان هست این موردی که سمت چپ هست همون مثال مربوط به قهوه‌اس که چندین بار مطرح کردم با تبلیغاتی مثل بهترین قهوه‌ی دنیا یا ارسال رایگان برای خریدهای بالای ۱۰۰ دلار پس در خط اول دارم می‌گم که توی این برند چه چیزی منحصربه‌فرد و خاصه دومین خط نقطه‌ی فراخوانه که صحبت از ارسال رایگان برای خرید بالای ۱۰۰ دلار می‌کنه یک تبلیغ عالی استراتژی دوم بیان داستانه، قهوه‌ی منحصربه‌فرد ما توسط پرسنل حرفه‌ای به آرامی سرخ شده است بیشتر در این شرایط از تاکتیک برانگیزش حسی مشتری و فروش به آن استفاده می‌شود بیشتر در اینجا می‌خواید به کیفیت نام تجاری خودتون اشاره کنین تا اینکه از قیمت صحبت کنید. استراتژی آخر، تبلیغ و ارائه‌ی پیشنهاداست مثلاً با استفاده از کد تخفیف مام، از تخفیف ۵۰ درصدی در روز مادر استفاده کنید شاید این نوشتار تبلیغ بهترین نباشه اما تعداد بسیار زیادی از توصیفات هستن که می‌تونید برای ارتقای نرخ کلیکتون استفاده کنید اینها سه استراتژی اصلی هستن که در هنگام ایجاد تبلیغ گوگل استفاده می‌کنم، یک مورد دیگری که باید هنگام استفاده از تبلیغ در ذهن داشته باشید موردی که اهمیت داره و در تمرین هم بهش اشاره می‌کنیم نحوه‌ی تلفظ هست زمانی که در تبلیغات جانبی هستید، اگر یک تاریخ در پایان توصیف اول اضافه کنید، خیلی تفاوتی به وجود نمیاد تبلیغ همونجوری به نظر می‌رسه صرفاً یک نقطه‌ی تاکید در انتهای توصیف قرار می‌گیره اما زیر اون تبلیغ برتر رو می‌بینید از اونجایی که ما نقطه رو اضافه کردیم تونست توصیف اول رو به تبلیغ بالا برسونه در اون تبلیغ جان فلیورد نشون داده می‌شه و در ادامه لقب بهترین قهوه‌ی دنیا به اون داده شده می‌بینید که با قرار دادن این توصیف در کنار هدلاین و عنوان می‌تونید توجه افراد رو به تبلیغتون جلب کنین و تاکید لازمه رو داشته باشین.

حالا در سمت راست، یک نقطه استفاده نکردیم بلکه یک ویرگول گذاشتیم اگر هر نوع تاکیدی رو در اونجا قرار بدین باز هم همون نتیجه رو می‌گیرین همونطور که می‌بینید تبلیغ راست و چپ در بالا هستن و تبلیغ جانبی هم شمایل بسیار مشابهی داره اما از اونجایی که نقطه استفاده نکردیم توصیف اول نتونسته خودش رو به خط بالا برسونه در خط دوم قرار داره بنابراین تاکید بر روی عنوان یعنی قهوه‌ی جان فلیورد هست اینها مواردی هستن که داخل ابزارهاتون در اختیار دارین تا بتونین بهترین نتیجه رو از تبلیغتون بگیرین در نهایت شماره‌ی چهار و پنج یو.آر.ال‌های نمایش داده شده و مقصد هستن.

یو.آر.ال نمایش داده شده چیزیه که مشتری می‌بینه و یو.آر.ال مقصد اون چیزیه که پس از کلیک روی تبلیغ بهش هدایت می‌شه. دلیل تفاوت این دو تا اینه که گاهی اوقات خیلی عمیق وارد دسته‌بندی‌های سایتتون می‌شید و یو.آر.ال واقعی شمایل تمیز و خوبی برای نمایش دادن نداره اینجا یه فرصت دیگه هست برای اینکه میزان ارتباطتون رو نشون بدین. یو.آر.ال نمایش داده شده می‌تونه بسیار مرتبط با تبلیغ باشه. یو.آر.ال مقصد که پیش‌تر گفتم بهش صفحه‌ی هدف هم می‌گن هم می‌تونه توی امتیاز کیفیت نقش ایفا کنه. خب قبل‌تر در مورد امتیاز کیفیت صحبت کردیم.

استفاده از کلیدواژه در یو.آر.ال نمایش داده شده می‌تونه امتیاز کیفیت شما رو افزایش بده فرضاً برای این مثال، اگر در مورد قهوه با طعم وانیل صحبت می‌کنیم صرفاً از بک اسلش وانیل توی یو.آر.ال نمایش داده شده استفاده می‌کنم، چون یو.آر.ال واقعی و هدف می‌تونه بسیار طولانی و دسته‌بندی شده باشه حتی می‌تونین بگین قهوه‌ی وانیلی کی کاپ بوده و اون رو توی یو.آر.ال نمایش داده شده میارن تا میزان ارتباط تبلیغتون رو نشون بدین.

در دوره آموزش ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.