خب در این تمرین می‌خواهیم در مورد ساخت اولین تبلیغتون در گوگل ادوردز صحبت کنیم. زمانی که بر روی گزینه‌ی سابمیت برای اولین کمپینتون کلیک کردید، به این صفحه فرستاده می‌شید و باید اسم گروه تبلیغاتی‌تون رو بگید همون‌طور که در این مورد صحبت کردیم، باید دقت بسیار ویژه‌ای رو بر روی این گروه تبلیغاتی بگذارید ما دوباره می‌ریم سراغ همون مثال کفش‌های قرمز و می‌خوایم روی تبلیغ متنی باقی بمونیم.

تبلیغات متنی ۹۰ درصد از بار تبلیغات رو به دوش می‌کشن و در ادامه هم قراره همینجوری ازش استفاده کنین و احتمالاً حول‌وحوش همین درصد هم بیشترین تبدیل‌ها یا بازدهی رو از تبلیغات متنی دریافت خواهید کرد بنابراین در دوره‌های مقدماتی گوگل ادوردز ما تمرکزمون رو می‌ذاریم روی همین تبلیغات متنی تبلیغاتی که باید در اونها استاد بشید و تبلیغاتی که بیشترین سود رو از اونها دریافت خواهید کرد.

ابتدا باید در مورد نوشتن یک عنوان قوی و مطالعه‌ی اون یاد بگیریم ببینیم آیا این همخونی داره یا نه. بهترین کفش‌های قرمز بعد برای توصیف خط یک از عبارت بیست درصد از این استفاده می‌کنیم فقط سفارش‌های بالای صد دلار رو داریم ارسال رایگان بگیرید مشاهده می‌کنید که اینجا در توصیف اول انتهای جمله یک نقطه گذاشتم، حالا اگه نخوامش می‌تونم حذفش کنم و در پیش‌نمایش تبلیغ می‌تونید مشاهده کنید که هنگام صحبت در مورد پیش‌نمایش تبلیغ بالا، یه خط پایین‌تر می‌ره حالا مشاهده می‌کنید که اگه یک نقطه بذارم، خودش به عقب برگشته و حذفش می‌کنه در واقع می‌ره به صفحه‌ی دوم اینها همه ترجیحات شما هستن و چیزی هستن که باید بارها مورد آزمون قرار بگیرن.

اما اگه شما یک خط دوم توصیف و یک نقطه‌ی فراخوان قوی دارین نقطه خیلی بهتون کمک می‌کنه چون خط اول رو بالا نگه می‌داره بریم سراغ یو.آر.ال نمایش داده شده. در اون از کلمه‌ی کفش‌ها و عبارتی مثل کفش‌های قرمز استفاده می‌کنیم. کفش‌ها کفش‌هایش این دسته‌بندی وب‌سایت رو نشون می‌ده و اینکه شما انواع مختلف کفش‌ها رو دارید اما این مورد به چیزی که اونها جستجو می‌کنن ارتباط بیشتری داره اینجا می‌خواید مطمئن بشید که صفحه به سمت دسته‌بندی داخل سایت هدایت می‌شه شاید یک عبارت طولانی مثل دسته‌بندی ۱، ۲، ۳، ۲۰ یا مثلاً فروش تابستانی باشه.

این نمونه‌ای از چیزیه که طولانیه و چیزیه که نمی‌خواید همه اون رو ببینن چون جذابیت بصری خوبی برای تبلیغ گوگل نداره. به همین دلیل گوگل اجازه‌ی تعیین یو.آر.ال نمایش داده شده رو به شما می‌ده به نوعی که با تبلیغتون مرتبطه و همین امر به ارتقای امتیاز کیفیت، نرخ کلیک و بازدهی کمپینتون کمک می‌کنه.

در دوره آموزش گوگل ادز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.