خب حالا می‌خوایم وارد بحث پیشنهاد قیمت و بودجه‌بندی در گوگل ادوردز شویم؛ وقتی وارد بحث بودجه‌بندی و پیشنهاد قیمت می‌شید، دو تا گزینه‌ی اصلی دارید اولین گزینه شرایط پایه‌ای هست که صرفاً باید دو تا چیز رو توش مشخص کنید یکیش پیشنهاد و دیگری هم بودجه‌ی پیش‍فرض. در ادامه اگه گزینه‌های پیشرفته رو بزنین، موارد دیگری هستند که در اونها می‌تونید ارتقای هزینه به ازای هر کلیک رو انتخاب کنید. بر روی تبدیل‌ها تمرکز کنید و تمامی این گزینه‌ها رو در این بخش بررسی خواهیم کرد اما بیاید به تفاوت دو گزینه‌ی اصلی که در بالا ذکر کردیم بپردازیم.

اولین مورد گزینه‌ی پایه‌ای هست که کافیه داخل اون بین پیشنهاددهی دستی و اتوماتیک یک گزینه رو انتخاب کنید. در پیشنهاددهی دستی شما یک پیشنهاد پیش‌فرض انتخاب می‌‌کنید بنابراین هر کلیدواژه‌ای که اضافه کنید اون قیمت پیشنهادی پیش‌فرض بر روش اعمال می‌شه. همیشه می‌تونید این قیمت رو تغییر بدید و اون رو بالاتر یا پایین‌تر ببرید، این امر به عملکرد تبلیغ گوگل یا نحوه‌ی جواب دادن هر کلیدواژه بستگی داره و البته می‌تونید پیشنهاددهی خودکار رو هم استفاده کنید به گوگل اجازه بدید که خودش نرخ هر کلیک رو تعیین کنه و اساساً اونها سعی می‌کنن با توجه به بودجه‌ی شما کلیک‌ها رو به حداکثر برسونن. اونها از داده‌هاشون استفاده می‌کنن تا بیشترین کلیک رو با توجه به بودجه‌تون در اختیارتون بذارن. در گزینه‌های پیشرفته می‌تونید یا بر روی کلیک‌ها تمرکز کنید یا اینکه پیشنهادهای دستی و خودکار رو انتخاب کنید که درواقع همون گزینه‌های پایه هستن.

می‌تونید برای حالت اتوماتیک یک محدوده‌ی نرخ به ازای هر کلیک در نظر بگیرید؛ اگه می‌خواید به گوگل اجازه‌ی تعیین نرخ به ازای هر کلیک رو بدید می‌تونید بهش بگید که من به تعیین نرخت اعتماد دارم اما نمی‌خوام قیمت هر کلیک رو از ۲ دلار بالاتر ببری؛ این امر باعث می‌شه یه مقدار کارتون کمتر باشه اما کماکان مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک رو تحت کنترل خودتون دارین و در ادامه می‌تونید بر روی تبدیل‌ها تمرکز کنید، کاری که گوگل ادوردز انجام می‌ده استفاده از داده‌های شما برای بهینه‌سازی کمپین‌ها و پیشنهادهایی برای تمرکز بر کلیدواژه‌ها، زمان‌ها، انواع کاربرها و مواردی از این دست هست. اونها از انلیتیکز به عنوان مبنا استفاده می‌کنند و همین امر تبدیل‌های بیشتر رو نتیجه می‌ده در این شرایط باید رهگیری تبدیل پیاده بشه به نظرم اونها عدد ۱۴ روز رو اعلام کردن اونها ۱۴ روز داده‌های تبدیل رو ذخیره می‌کنند تا بهینه‌سازی رو از روی اون انجام بدن.

در ادامه می‌تونید روی ایمپرشن‌ها و بازدیدها تمرکز کنید علی‌الخصوص اگر دنبال یک کمپین دارای نام و نشان هستید و خیلی نگران به دست آوردن تبدیل از اون نیستید بلکه هدفتون کسب بیشترین میزان ایمپرشن و بازدید برای اون کمپینه می‌تونید اون گزینه رو انتخاب کنید و کارتون پرداخت بر اساس مدل سی‌پی‌ام است که هزینه به ازای هزار هست. این مورد تنها در مدل نمایش وجود داره تعدادی نمونه برای این حالت وجود دارند آخرین چیزی که خیلی سریع بهش اشاره می‌کنیم بودجه‌ی روزانه هست و چند تا راه برای مشاهده‌ و فهمیدن تعداد کلیک‌هایی که در ماه می‌خوام وجود داره.

حالتی هم هست که با توجه به بودجه‌ام بیشترین تعداد کلیک رو می‌خوام و شما می‌تونید این دو مورد رو به همراه متوسط هزینه به ازای هر کلیک و تعداد کلیک‌هایی که در طول روز می‌خواین انجام بدین همین مقدار می‌شه بودجه‌ی روزانه‌ی شما یا می‌تونید بگید که من به ازای یک ماه در ادوردز هزار دلار دارم؛ این مقدار بر عدد ۳۰٫۴ تقسیم می‌شه و گوگل همین عدد رو به عنوان بودجه‌ی روزانه در نظر می‌گیره و فراتر از اون نمی‌ره. امکان داره یه روز خاص از این مبلغ بالاتر بزنن اما به صورت متوسط حتماً اون رو رعایت می‌کنن و دقیقاً به بودجه‌ی ماهیانه وفادار می‌مونن خب پس از این مستقیم می‌ریم سراغ تمرین.

در دوره آموزش کار با گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.