خب در این درس می‌خوایم در مورد پیشنهاددهی و بودجه‌بندی صحبت کنیم. با اسکرول به سمت پایین اگر کارتون رو اینجا از نوع کمپین زیر قسمت شبکه‌ها شروع کنید، ابزارها و موقعیت‌های مکانی زبان‌ها و شبکه‌های خرید هستن که در انتها استراتژی و بودجه‌ی قیمت‌گذاری مشاهده می‌شه؛ در حالت پیش‌فرض گزینه‌های پایه انتخاب می‌شن و شرایطی که می‌تونید قیمت هر کلیک رو به صورت دستی تنظیم کنید.

می‌تونید قیمت پیش‌فرض خودتون رو تنظیم کنید برای این مورد فرضاً عدد ۱٫۵ دلار در روز رو داخل بودجه انتخاب می‌کنیم؛ حقیقتاً بیاید این محاسبه رو آسون‌تر کنیم قیمت پیش‌فرض ۱ دلار، بودجه‌ی هر روز ۱ دلار اگر کل کلیدواژه‌هاتون رو اضافه کنید و برای همه‌شون قیمت پیش‌فرض رو در نظر بگیرید، بالاترین قیمتی که برای هر کلیک هزینه خواهید کرد همون ۱ دلاره و بودجه‌ی شما می‌شه ۱۰۰ دلار در روز که ضربدر ۳۰٫۴ می‌شه می‌شه بودجه‌ی ماهیانه‌ی شما که در بخش محاسبات آسون در موردش صحبت کردیم.

اما اگه می‌خواین به ادوردز اجازه بدین که تعداد کلیک‌هاتون رو با توجه به بودجه‌ی هدف ماکسیمم کنه، هزینه‌ به ازای هر کلیک در حالت پیش‌فرض رو تنظیم نکنید؛ حالا اگر به گزینه‌های پیشرفته بریم می‌تونیم روی کلیک‌ها تمرکز کنیم باز هم می‌تونید تنظیم دستی انجام بدید یا اینکه اجازه‌ی کار رو به ادوردز بدین اما زمانی که در تنظیمات پیشرفته‌ی گوگل ادوردز هستید و به ادوردز اجازه‌ی فرایند خودکار رو می‌دین، می‌تونین یک محدوده‌ی ماکزیمم برای هزینه به ازای کلیک در نظر بگیرین بنابراین اگه نخوام قیمتم از دو دلار بیشتر بشه این کار رو در همینجا انجام می‌دم. زمانی که تبدیل‌ها به سمتتون روانه شدن، می‌تونید هزینه به ازای هر کلیک رو افزایش بدید و بدین ترتیب می‌تونید فرایند رهگیری تبدیل رو فعال کنید تا توان رصد کردن این موارد ایجاد بشه.

زمانی که مقدار خوبی داده برای قیمت به ازای هر کلیک داشتید که به نظرم رقم ۱۴ روز رو برای داده‌های تبدیل ذکر کردن عذر می‌خوام فکر کنم رقم ۱۴ روز برای حفظ داده‌ها اجباری باشه می‌تونید بر روی اون گزینه کلیک کنید و گوگل از اون داده‌ها برای قیمت‌گذاری کلیدواژه‌ها برای کاربران استفاده می‌کنه و بدین ترتیب احتمال تبدیل بر اساس داده‌های قبلی بیشتر می‌شه بنابراین این گزینه خیلی باحاله من توی کمپین‌های قبلی ازش استفاده کردم و نرخ تبدیل رو بالا می‌بره، هزینه‌ی هر تبدیل رو هم افزایش می‌ده بنابراین زمانی که رهگیری تبدیل رو کاملاً تنظیم کردید گزینه‌های خوبی رو در اختیارتون می‌ذاره پس در ادامه می‌تونید روی تبدیل‌ها تمرکز کنید؛ بنابراین این یه مقدار تفاوت داره و باز هم تاکید می‌کنم چون این کمپین آزمایشی هست نمی‌تونم اون گزینه رو فعال کنم اما در اینجا هست که شما هزینه‌ی هر دستیابی یا تبدیل هدف رو تنظیم می‌کنید.

بنابراین اگر تمایل دارید که برای کسب هر مشتری جدید ۲۰ دلار هزینه کنید باید اون عدد رو در اینجا قرار بدید و گوگل ادوردز تلاش می‌کنه کلیک‌ها رو ماکزیمم کنه و در این راستا محدودیت‌های بودجه‌ای رو در نظر می‌گیره پس نمی‌تونیم این استراتژی رو کلان در نظر بگیریم بلکه می‌تونیم بگیم تمرکز بیشتری بر روی تبدیل‌ها داره در ادامه می‌تونید یک استراتژی قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر رو انتخاب کنید که این موضوع باید از کتابخونه‌هاتون استخراج بشه. زمانی می‌تونید این اطلاعات رو استخراج کنید که به کتابخونه‌ی شما اضافه شده باشن.

می‌تونید استراتژی‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر بسازید و هر استراتژی رو در اینجا وارد کنید. این می‌تونه یک درس کاملاً متفاوت باشه و اگر ما روش تحویل رو فعال کرده باشیم؛ می‌خوام یه بررسی سریع روی این مورد داشته باشم. استاندارد نشون می‌شده توزیع یکنواخت در گذر زمان. بنابراین بر اساس بودجه‌ی شما، این مقدار به صورت مساوی بین روزها تقسیم می‌شه. شما نه‌تنها تمامی کلیک‌ها رو دریافت می‌کنید بلکه صد درصد کلیک‌هاتون بین ساعت ۱۲ تا ۲ نصفه‌شب هستند.

به این ترتیب می‌تونید اندازه‌ی نمونه‌ی بهتری داشته باشین. اندازه‌ی نمونه‌ی بهتر یعنی مشتری‌های بالقوه. همچنین می‌تونید حالت تسریع‌شده رو انتخاب کنید تا بودجه‌تون به سریع‌ترین شکل ممکن هزینه بشه. در زمانی که قابلیت دریافت کلیک وجود داره در شرایطی که بودجه‌تون زیاده و می‌خواید تا می‌تونین خرج کنین تا کمپین‌هاتون کاملاً بهینه‌سازی بشن، این حالت از همه بهتر هست.

در دوره آموزش کار با google adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.