می‌خوام به شما یه چند تا ابزار جستجوی کلیدواژه نشون بدم که اخیراً پیداشون کردم به نظرم می‌تونن بسیار مفید باشن، علی‌الخصوص اگر در فاز ایده‌پردازی باشید و برای پیدا کردن کلیدواژه‌های طولانی تلاش می‌کنین، چون در اینجاها هست که می‌تونید از طریق ادوردز پول دربیارین.

روش قدیمی برای یافتن کلیدواژه و جستجوی حجم کلیدواژه اینه که از گوگل کیورد پلنر استفاده کنید که یک ابزار کلیدواژه هست. بر اساس موقعیت مکانی سرچ کنید. مثلاً می‌تونیم بگیم کفش‌های دویدن و بعد بر روی گزینه‌ی دریافت ایده کلیک کنید. می‌تونیم یک برآورد کلی و تقریبی داشته باشیم از اینکه چه تعداد ایمپرشن و بازدید موجود هستند، حدود ۸۸۰ تا. همه‌مون می‌دونیم این یه جورایی چرنده آره ۸۸۰ تا برای جستجوی اون عبارت دقیق هستن اما عبارت‌های طولانی زیادی وجود دارن. به نظرم توی این مطالعه‌ی جدیدی که منتشر شده، ۵۰ درصد از جستجوهایی که روزانه در گوگل انجام می‌شن سابقه‌ی قبلی نداشتن و برای اولین بار بودن. باید این کلیدواژه‌های طولانی با حداقل ۲ و ۳ توصیف‌گر رو پیدا کنید. مثل کفش‌های دویدن ارزان که در سال ۲۰۱۲ توسط نایک فروخته شد یا یه چیزی شبیه این که می‌تونه مفید باشه.

خب دو تا ابزار هستن که من برای این کار ازشون استفاده می‌کنم اولی کیوردتول دات آی.او هست که حتماً لینک بهش رو در این پایین قرار می‌دم کاری که شما انجام می‌دین، قرار دادن کفش‌های دویدنه بعد خودش از گوگل ساجست استفاده می‌کنه. در زمانی که شما تعدادی از نتایجی که به سمتتون میاد رو مشاهده می‌کنید این کار برای انجام تحقیق و رسیدن به ایده‌های جدید عالی هست. خب اولین مورد اینه، کفش‌های دویدن برای پاهای صاف عالی کفش دویدن برای حالت کب برای پاهای عریض بعد در ادامه بین دو کلمه‌ی کفش و دویدن یک اسپیس می‌زنه و جداشون می‌کنه. کفش دویدن، کفش دویدن آستین، کفش دویدن آمازون تمامی این عبارت‌های گوناگون رو می‌تونید برید دنبالشون و در ادامه اگه اینجا یک ایده‌ای داشته باشی شاید بخوای بری دنبال کفش دویدن برای حالت کب بعد می‌تونید همون رو به جستجو بذارید و ببینید آیا می‌تونید ایده‌های بیشتری دریافت کنید. خب اجازه می‌دیم برای یک ثانیه اجرا بشه و در ادامه می‌تونیم مثال‌های بیشتری رو ببینیم. کفش‌های دویدن برای حالت کب ۲۰۱۴، کفش‌های دویدن برای حالت کب نایک بنابراین اگر یک فروشگاه یا سایت تجارت الکترونیک برای فروش کفش‌های دویدن داشته باشید، اینها برخی از صفحات دارای جستجوی شدید هستن که پربازده‌ترین نتایج رو برای ما به همراه دارن.

یکی دیگر از ابزارهایی که استفاده کردم و دوستش دارم کیورد فایندر هست که البته اون رو به اندازه‌ی قبلی نمی‌پسندم. یو.آر.ال اون کیورد فایندر دات کام هست و البته می‌تونیم آنالیز کفش‌های دویدن رو هم جستجو کنیم. خب چیزی که این مورد روش تمرکز می‌کنه، کلیدواژه‌های طولانی و رقابت سئو هست. شما می‌تونین میزان علاقه در گذر زمان رو ببینین که اگر بخواید تاکید گذاشته‌شده روی یک کمپین رو متوجه بشین، یک ابزار مفید هست همچنین می‌تونید نوعی بازخورد رو مشابه با ابزار گوگل کیورد پلنر دریافت کنید. در ادامه به شما رتبه‌های برتر، تعدادی از معیارهای کلیدی نظیر رتبه‌ی صفحه، مقداری از جریان ارجاع، جریان اعتماد به سایت رو نشون می‌ده و اگر هم سوالی دارید، می‌تونید همواره از کلیک کردن استفاده کنید اما به شما ایده‌ی بهتری در مورد نحوه‌ی رقابتتون می‌ده و همچنین به شما مثال‌هایی رو نشون می‌ده. همچنین اگر بخواید می‌تونید کلیک کنید تا اینها رو به فهرستتون اضافه کنید می‌تونید بر روی گزینه‌ی همه، افزودن به یک فهرست جدید و فرضاً جدید کلیک کنید و در ادامه اگر ثبت باشید، می‌تونید اون رو به فهرست اضافه کنید، خروجی بگیرید و اون رو به گوگل ادوردز اضافه کنید.

خب هر دوی این ابزار همونطور که ذکر کردم بسیار مفید هستن هر دو قراره به شما کمک کنن که عبارات بسیار پرارزش و دارای بازدهی بالا که خیلی ترافیک زیادی ندارن رو پیدا کنید اما زمانی که شروع به ساخت گروه تبلیغاتی برای هر کدوم از اینها بکنید بازدهی بالاتر رو مشاهده خواهید کرد تا دنبال یه چیز اساسی مثل کفش‌های دویدن بریم.

در دوره آموزش google adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.