خیلی خوب در این درس می‌خوایم در مورد اضافه کردن کلیدواژه‌ها و تحقیق کلیدواژه صحبت کنیم. زمانی که اولین گروه تبلیغاتی‌ گوگل ادوردز رو می‌سازید گوگل به شما ایده‌هایی در سمت راست صفحه می‌ده و در ادامه فرصتی برای وارد کردن یک کلیدواژه به ازای هر خط در سمت چپ.

گاهی اوقات گوگل به شما پیشنهادات خیلی خوبی رو می‌ده اماگاهی اوقات پیشنهاداتش اونقدرها هم دقیق نیستن. اولین کاری که همواره دوست دارم انجام بدم استفاده از مهارت‌های تفکر انتقادی و تفکر در مورد مرتبط‌ترین کلیدواژه‌هایی هست که قراره پاشون رو به وب‌سایت من بذارن.کلیدواژه‌ها برای تبلیغاتی که از قبل نوشتمشون و باعث می‌شه مردم به مشتری‌های من تبدیل بشن یا با من تماس بگیرن یا هر هدف دیگه‌ای که برای خودتون در نظر گرفتین. بیشترین سوالی که از من پرسیده می‌شه اینه که کلیدواژه‌ها رو کجا پیدا کنم. گوگل کیورد پلنر ابزاریه که داخل ادوردز هست، شما توش کلیدواژه وارد می‌کنین کلیدواژه‌‌ای که دوست دارین باهاش شناخته بشین و گوگل عبارات مرتبط رو به شما نشون می‌ده در کنار اون تعداد ایمپرشن‌ها و بازدیدهای ماهیانه و میزان رقابتی بودن اون کلیدواژه‌ها نمایش داده می‌شه.

مورد بعدی داده‌های وب‌سایته، اینکه ببینید در گذشته کاربرها چجوری شما رو پیدا کردن تبدیل‌هاتون رو مرتب کنین و ببینین که کاربرها چجوری به تبدیل رسیدن و برای اونها از چه کلیدواژه‌هایی استفاده کردن. این یک راه عالی برای استفاده از داده‌های پیشین وب‌سایته در ادامه یک جستجو انجام بدید ببینید رقیب‌هاتون از چه کلیدواژه‌هایی استفاده می‌کنن، ببینید برای چه کلیدواژه‌هایی پیشنهاد قیمت می‌دن، همچنین جستجوی پیشنهادهای گوگل هست یعنی اگر شما عبارتی مثل کفش‌های قرمز رو تایپ کنید، گوگل خودش توصیفاتی رو بسته به چیزهایی که سایر افراد جستجو کردن و جستجوهای اخیر خودتون به پس و پیش عبارت اضافه می‌کنه این امر به شما یه تعداد ایده می‌ده، بعد از مشتری‌هاتون بپرسین این کاریه که خیلی‌ها انجامش نمی‌دن. از افرادی بپرسید که هوادارتون هستن، از افرادی بپرسید که در سایتتون بودن و در گذشته چندین بار ازش خرید داشتن، صرفاً بپرسید از کجا ما رو پیدا کردید، چی رو سرچ کردین که به وب‌سایت ما رسیدید علی‌الخصوص برای کمپانی‌هایی که ترافیک اندک دارند، این امر می‌تونه دید ایجاد کنه.

در ادامه می‌رم سراغ بعضی از اینها گوگل کیورد پلنر یک ابزار بسیار عالی هست. این مورد رو بعدها در یک تمرین جداگانه بررسی می‌کنیم کلیدواژه‌هایی رو وارد میکنین که می‌خواید با اون‌ها شما رو پیدا کنن می‌تونید صفحه‌ی هدف خود را وارد کنید، می‌تونید دسته‌ی محصولتون رو وارد می‌کنید و در ادامه می‌تونید هدف‌گذاری بر اساس زبان، موقعیت مکانی شبکه رو انتخاب کنید. کلیدواژه‌های منفی و انواع گزینه‌های مختلف اینجا هستن در ادامه تعدادی عبارت بسته به میزان ارتباطشون میان. بعدی گوگل انلیتیکز هست اگر از گوگل انلیتیکز استفاده نمی‌کنید حتماً پلتفرم‌های انلیتیکز دیگری برای نمایش داده‌های وب‌سایت خودتون دارید اما اگه گوگل انلیتیکز دارید از همون استفاده کنید، به مسیر ترافیک سورسز، سرچ، ارگانیک برید؛ بنابراین در این شرایط می‌تونید نحوه‌ی تعامل مردم با سایتتون رو بر اساس عبارات جستجو متوجه می‌شید، می‌تونید میزان درگیرشدن اونها، تکمیل هدف و مواردی نظیر این رو بسنجید.

در ادامه بخش رفتار گوگل انلیتیکز و گزارش جستجوی سایت هست. گزارش سایت اساساً همین هست و اگر تا الان فعالش نکردید به شدت توصیه می‌کنم که اون رو برای سایتتون نصب کنید. به شما نشون می‌ده که مردم چی رو در جستجوی سایتتون انجام دادن. نه در گوگل بلکه زمانی که اونها به سایتتون میان، اگه شما یک میدان جستجو رو در قسمتی از سایتتون داشته باشید، اونها دنبال همون میان. مواردی که اونها جستجو می‌کنن سرنخ‌هایی رو در مورد محصولات مورد علاقه‌شون می‌ده و البته محصولاتی که نمی‌تونن پیدا کنن. طی این گزارش تعداد زیادی از کلیدواژه‌ها و پیشنهادها رو پیدا کردم که می‌تونن در تبلیغات ادوردز استفاده کنن. در ادامه صرفاً یک جستجو انجام بدین جستجوی آنی گوگل یا پیشنهاد گوگل عین زمانی که قهوه‌ی طعم‌دار رو تایپ می‌کنین میاد و یه سری توصیف‌گرها رو در جلوی عبارتتون میاره. پیشنهادهای اون کی کاپ‌های قهوه‌ی طعم‌دار یا دستور پخت قهوه‌ی طعم‌دار با خامه و مواردی از این دست هست منظورم اینه که به این عبارات فکر نکرده بودم مطمئناً فرصت‌های دیگری هم هستن که می‌تونید برای فلسفه کاری خودتون پیدا کنین و در ادامه نتایج جستجوی گوگل.با جستجو در مورد قهوه‌ی طعم‌دار می‌تونم نحوه‌ی نگارش تبلیغ‌هایی که مردم برای کلیدواژه‌های مشابه نوشتن رو متوجه بشم، همچنین محصولاتی که دارن براش تبلیغ می‌کنن همین موارد می‌تونن الهام‌بخش من باشن و در انتها از مشتری‌هاتون بپرسین ازشون بپرسین چجوری پیداتون کردن، بپرسین که موقع پیدا کردنتون به مشکل خوردن، بپرسین که محصولتون رو به چه نامی می‌شناسن، وقتی وارد صنایع فنی نظیر مهندسی و حتی توسعه‌ی وب می‌شین، امکان داره مردم محصولتون رو به یک اسم متفاوت صدا بزنن امکان داره از یک زبان ثقیل و فنی در صنعت خودتون استفاده کنین درحالی‌که اون‌ها از یک اسم ساده استفاده کنن الان مثالی به ذهنم نمی‌رسه که بخوام در این مورد مطرح کنم اما اگه تو کار فنی باشید، مسلماً منظورم رو متوجه می‌شید پس ببینین که مشتری‌ها محصولتون رو به چه نامی می‌شناسن و بعد بپرسین که رقیباتون کیا هستن پس اگر نمی‌دونین رقباتون کیا هستن، از مشتری‌هاتون بپرسین. بپرسین که چجوری تونستن رقبای شما رو پیدا کنن و همین امر می‌تونه فرصت‌های خوبی رو برای یافتنکلیدواژه‌های جدید فراهم کنه به خاطر اینکه اگه دنبال یه مشت عبارت قدیمی بازیافت شده برید، فقط با افرادی رقابت می‌کنین که اونها هم دنبال همین عبارات رفتن. اون مایل اضافه رو طی کنید، کلیدواژه‌های افشانشده رو کشف کنید و اونجا هست که می‌تونین بازده کمپین‌های ادوردزخودتون رو ارتقا بدین.

در دوره آموزش google adwords در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.