خیلی خوب در این تمرین می‌خوایم در مورد اضافه‌ کردن کلیدواژه و انواع انطباق کلیدواژه‌ها در گوگل ادوردز صحبت کنیم. خب تا اینجا اولین تبلیغ گوگل را در گروه تبلیغاتی خودم ساختم، کفش‌های قرمز و می‌خوام اسکرول کنم تا به بخش کلیدواژه‌ها برسیم. خب در ابتدا یک کلیدواژه با انطباق وسیع رو وارد می‌کنم.

خب کفش‌های قرمز بدون سینتکس. همونجور که گفتم گاهی اوقات نمونه‌های کلمات کلیدی در سمت راست ظاهر می‌شن. گوگل تعدادی پیشنهاد به شما ارائه می‌ده و البته یه تعداد ترفند در بالای صفحه شبیه شروع با ۱۰ یا ۲۰ کلیدواژه و اینکه دقیق باشید. این موردیه که بهش توصیه کردیم یا قضیه‌ی ارتباط اونها لینک‌هایی به انواع انطباق کلیدواژه‌ها می‌دن تا در صورت تمایل، مطالعه‌ی بیشتری داشته باشید.

اما اگه بخوایم انطباق عبارت انجام بدیم می‌ریم سراغ کفش‌های قرمز. اگر بخوایم کفش‌های قرمز رو با انطباق دقیق هم انجام می‌دیم. اگر بخوایم می‌تونیم کفش‌های قرمز رو داخل نقل‌قول بذاریم و از نوع انطباق وسیع اصلاح‌شده بهره بگیریم. اگر هم بخوایم کلیدواژه‌های منفی استفاده کنیم که علامت منفی خودتون رو اضافه می‌کنین. مثلاً کفش آبی رو می‌ذاریم تو لیست کلیدواژه‌های منفی چون مشخصه که نمی‌خوایم تبلیغمون برای این جستار نشون داده بشه، درواقع نمی‌خوایم اونجا از کفش‌ها استفاده کنیم. فقط کفش‌های آبی به عنوان یک کلیدواژه‌ی منفی.

خب بسیار آسون با توجه به توضیحات ارائه‌شده در درس قبل به همین راحتی هست که تا اینجای کار رسیدیم. شما نباید چندین نوع مختلف از کلیدواژه رو اضافه کنین. تاکید می‌کنم که نباید این کار رو انجام بدید. خب برای این مثال کفش‌های قرمز رو به صورت انطباق عبارت اضافه می‌کنم، می‌تونیم قیمت پیشنهادی رو بعداً تنظیم کنیم و همه چیز آماده هست.

در دوره آموزش گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.