خب بچه‌ها در ادامه آموزش گوگل ادوردز، به تمرین مربوط به تنظیم فرایند رهگیری تبدیل (conversion tracking) خوش اومدین. حالا اگه به ابزار و منوی کشویی آنالیز برید و بر روی اون کلیک کنید، تعدادی گزینه‌ی متفاوت رو مشاهده می‌کنین اما چیزی که باید دنبالش بگردید و چیزی که می‌خواید روش کلیک کنید، گزینه‌ی تبدیل هست.

زمانی که صفحه بارگذاری شد، صفحه‌ای با تنظیمات تبدیل فعلی رو مشاهده می‌کنید، البته اگه چنین صفحه‌ای باشه اما اگه اولین بارتونه که تنظیمات رو انجام می‌دید، مشخصاً چنین صفحه‌ای رو نخواهید داشت بنابراین روی دکمه‌ی جمع تبدیل‌ها بزنید. نود درصد از افرادی که تبدیلات رو رهگیری می‌کنن باید از منبعی به نام صفحه‌ی وب استفاده کنن. همچنین گزینه‌هایی برای تماس روی سایت و دانلودهای اپ هستن؛ اما اگه قراره پر کردن فرم تماس با ما در سایت یا خرید یک فرد از سایت رو مورد رهگیری قرار بدین، صفحه‌ی وب به عنوان منبع شما مطرح می‌شه بنابراین از اونها برای این مثال استفاده می‌کنیم که در اون، من به این شماره‌ی آزمایشی زنگ می‌زنم، با دو کلیک ادامه ذخیره می‌شه در ادامه تعدادی تنظیمات نمایش داده می‌شن حالا اگه دوست دارید می‌تونید از اون دسته‌ی تبدیل‌ها استفاده کنید. خرید، فروش، ثبت‌نام، سرنخ، مشاهده، صفحه‌ی اصلی اینجا هستن.

به عنوان مثال برای یک رستوران مشاهده‌ی صفحه‌ی منو یا موقعیت مکانی می‌تونه نشانه‌ی خوبی مبنی بر دریافت تبدیل باشه. صفحات زیادی هستن که شما از نظر داخلی براشون ارزش قائل هستید اما برای اینجا می‌خوام از صفحه‌ی ثبت‌نام استفاده کنم. زبان مارک‌آپ تقریباً ۹۰ درصد هست، در ۹۹ درصد موارد مقدار این باید اچ‌تی‌ام‌ال باشه مگراینکه خلافش ثابت بشه بذارید که روی همون گزینه‌ی پیش‌فرض اچ‌تی‌ام‌ال بمونه حالا می‌‌رسیم به مقدار تبدیل اگر خرید نیست و نمی‌دونید که باید چجوری این رو مقداردهی کنین بهتره که این بخش رو خالی بذارین گاهی اوقات یک ارزش سی.پی.اِی داخلی برای زمانی که افراد باهاتون تماس می‌گیرن وجود داره؛ پس اگر شما یه شرکت طراحی وب هستید و می‌دونید که می‌خواید به ازای ورود هر فرد به سایت و تماس با شما در زمینه‌ی بازطراحی سایت ۵۰ دلار خرج کنین، پس می‌تونید ارزش‌های خودتون رو سر همین موضوع بذارید و این امر کمک می‌کنه.

باز هم یک گزینه‌ی داخلی هست که می‌تونید اضافه کنید در ادامه یه گزینه هست برای شاخص رهگیری، کاری که شاخص رهگیری انجام می‌ده اینه که رهگیری شما نسبت به مشتری‌هاتون رو به اونها نشون می‌ده اکثر اوقات من گزینه‌ی عدم افزودن هشدارها رو استفاده می‌کنم، چون مردم می‌دونن که دارن رصد می‌شن به نظرم این یک چیز خوبه اما به ندرت ازش استفاده می‌کنم در ادامه اگه می‌خواید به گزینه‌های پیشرفته برید، می‌تونید نمای خودتون رو از طریق پنجره‌ی تبدیل تغییر بدید و در طول فرایند تبدیل به شما می‌گه که فلانی تبلیغتون رو دیده. اونیکی روی تبلیغ گوگل کلیک کرده و شاید برای اولین بار باهاتون تماس نگرفته یا خرید نکرده اما طی ۳۰ روز آینده دوباره برگشته و خرید اون آیتم یا تماس در موردش رو انجام داده می‌تونید اون رو تغییر بدید. چون بعضی از افراد فلسفه‌ی متفاوتی دارن گاهی اوقات مردم فکر می‌کنن تغییر این به یک هفته می‌تونه مناسب باشه چون اگه اونها تبلیغ محصولتون رو ببینن قرار نیست ۳۰ روز دیگه برگردن و بگن که اوه یافتمش این یک چیز خوبه و من قصد خریدش رو دارم معمولاً برای صنایع مبتنی بر محصول این مقدار رو روی ۳۰ روز نگه می‌دارم. برای این مثال ۲ هفته رو نگه می‌دارم و در ادامه جستجوهای تکراری برای تبدیل رو مشاهده می‌کنم. در این شرایط طرف تبلیغ رو می‌بینه اما همون اول اقدام به خرید نمی‌کنه بعدش دوباره از طریق یک تبلیغ دیگه میاد و خریدش رو انجام می‌ده پس می‌تونید اون رو حساب کنید. معمولاً این رو روی حالت غیرفعال می‌ذارم هدف ما اینه که گزینه‌های موجود برای رهگیری تبدیل رو بلد باشیم.

حالا گزینه‌ی ادامه فرضاً بدون علامت دلار و مقدار تبدیل باز هم ادامه و اینجا به شما گزینه داده می‌شه شما یا روی ایجاد تغییر در کد توسط یک فرد دیگر کلیک می‌کنید یا اینکه می‌گید خودم کد رو تغییر می‌دم بنابراین اگه یک توسعه‌دهنده داخل پرسنلتون دارید که می‌تونه برنامه‌نویسی کنه، می‌تونید مستقیماً از طریق ابزار تبدیل ایمیل بزنید و بهش بگید که تبدیل رو تنظیم کنه این مشابه با «حالا بفرست برای من» نیست. در ادامه می‌تونید یک کپی رو به آدرس ایمیل خودتون بفرستید و سپس یک پیغام شخصی بذارید با این مضمون که سلام می‌شه لطفاً اینو اضافه کنی برای افرادی که با برنامه‌نویسی و ایجاد تغییر در کد آشنایی دارن، احتمالاً افزودن کد به یک صفحه کاری نداشته باشه و بتونن طی ۵ دقیقه کارش رو انجام بدن حالا اگر تغییر کد توسط اونها براتون مهم نیست و خودتون کسی هستید که تغییرش می‌دید می‌تونید روی گزینه‌ی خودم تغییرات رو انجام می‌دم کلیک کنید و در این شرایط کدی که باید اضافه کنید بین تگ‌ها بدنه نشون داده می‌شه. می‌تونید فرایند کپی پیست رو برای اون انجام بدید. اینجا پیامی میاد که امکان داره مشاهده‌ی تبدیل‌ها توی حسابتون ۲۴ ساعت طول بکشه و شما روی پایان کلیک می‌کنید و در ادامه زمانی که تایید شد و شروع به جمع‌آوری داده‌ها کرد، عبارت تاییدشده نمایش داده می‌شه و می‌تونید شکل‌گیری تعدادی تبدیل رو مشاهده کنید همچنین اگر مقدار مشخص کرده باشید، اونها هم نشون داده می‌شن بنابراین تمرین ما برای رهگیری تبدیل هم به پایان رسید.

در دوره آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.