خب در این درس می‌خوایم در مورد افزونه‌های تبلیغ صحبت کنیم. همونطور که می‌دونید این افزونه‌ها هم به عنوان عامل مهم در رتبه‌بندی تبلیغ مطرح شدن بنابراین هرقدر بیشتر اونها رو اضافه کنید بهتره؛ همه‌ی اونها قرار نیست با همه کسب‌وکارها همخونی داشته باشن و گوگل دائماً داره نسخه‌های بتای افزونه‌های جدید رو بیرون می‌ده و متعاقباً اونها رو در اختیار افراد متفاوت می‌ذاره اما اونها خوب عمل می‌کنن اما برای اینجا ۴ افزونه‌ی تبلیغ گوگل هستن که اکثر شما می‌بینیدشون از جمله موقعیت مکانی، افزونه لینک های سایت، لینک افزونه‌های تماس و افزونه‌های اجتماعی.

افزونه‌های موقعیت، میان و موقعیت مکانی شما رو روی نقشه نشون می‌دن. اونها آدرس رو به شما نشون می‌دن و بدین ترتیب افرادی که توی همون محله حضور دارن می‌تونن به راحتی با یک کلیک آدرس رو پیدا کنن. به عنوان مثال برای رستوران، اگه طرف دنبال رستوران ویتنامی داخل اورلاندو باشه می‌تونه روی آدرس کلیک کنه و به همونجا فرستاده بشه.

جستجو با شدت بالا احتمال ورود فرد به سایت و انجام تبدیل از طرف اون رو افزایش می‌ده. مورد بعدی افزونه‌ی لینک‌های سایت هست. هدف از افزونه‌ی لینک‌های سایت اینه که بتونن چارچوب بهتری رو فراهم کنن، معمولاً مردم از اونها برای دسته‌ها استفاده می‌کنن. بنابراین اگر کسی مارک یا اسم محصولتون رو سرچ کنه می‌تونید تماس‌ها یا دسته‌های اضافی رو در اختیارش بذارید تا بتونه مستقیماً کلیک کنه تا اینکه بفرستینش به یک صفحه‌ی هدف اصلی که از قبل تعیینش کردین. می‌تونید به صورت تعدادی اینها رو اضافه کنید که محدوده‌اش فعلاً ۱۵ تاس. گوگل معمولاً تا ۶ تا انتخاب می‌کنه. معمولاً اونها کمتر رو نشون می‌دن اما اساساً اونهایی رو انتخاب می‌کنن که می‌خوان نشون بدن در این راستا از الگوریتمشون برای انتخاب استفاده می‌کنن و باید صفحه بی‌همتا باشه و با پسوندش همخونی داشته باشه که انتخاب بشه پس کماکان تاکید روی ارتباط هست. شما می‌خواین اونها رو به صفحاتی بفرستید که به نظرتون قابلیت تبدیل بالایی دارن و در تمرین راجع بهشون بحث می‌کنیم. اما باید در مورد نحوه‌ی انتخاب صفحات یا لینک‌هایی از سایت که قابلیت تبدیل بالایی دارن صحبت کنیم.

افزونه‌ی بعدی گوگل ادوردز تماس هست. این یک افزونه‌ی بسیار عالی برای کمپانی‌‌ها هست. علی‌الخصوص در حوزه‌ی هزینه اگه تمرکز شما روی تماس‌ها زیاده مثلاً کمپانی بیمه یا یک رستوران هستین می‌تونید افزونه‌ی تماس رو اضافه کنید تا طرف دیگه به جای ورود به وب‌سایت و پیدا کردن شماره تلفن که گاهی اوقات یک فرایند طولانیه، مستقیماً با کلیک روی تبلیغ باهاتون تماس بگیره چون کمپانی‌ها زمان خیلی زیادی برای توسعه‌ی یک وب‌سایت خوب علی‌الخصوص سایتی که برای موبایل بهینه شده ندارن اگرچه به‌شدت توصیه می‌کنم که در دوره و زمانه‌ی امروز این کار رو انجام بدین اما برای کمپانی‌ها ایده ال نیست که بخوان تعداد زیادی تماس برای سوال پرسیدن داشته باشن؛ اونها تماس‌هایی که برای اهداف بالا باشه رو می‌خوان بنابراین گزینه‌هایی برای رصد تماس‌‌ها دارید و البته ابزارهای دیگری هم هستن که می‌تونید از اونها برای رصد تماس‌هاتون استفاده کنید مثل کال رئاله که در گذشته ازش استفاده کردم. با استفاده از افزونه‌های اصلی می‌تونید اون رو رصد کنید. می‌تونید از شماره‌ی تماس گوگل برای گزارش تماس استفاده کنید و هر تعداد که می‌تونید تبدیل‌ها رو بر اساس طول تماس تعیین کنین. بنابراین اگه یه تماسی فرضاً ۵ ثانیه طول کشیده باشه احتمالآً می‌تونید بگید که به تبدیل منتهی نشده اما اگه بیش از یه دقیقه هست و طرف داره سوال می‌پرسه و حتی احتمالاً رزرو می‌کنه یا برای مدت‌زمان طولانی‌تر با نماینده‌ی فروش صحبت می‌کنه، می‌تونید متوجه بشید که این تماس ارزش رهگیری رو داره چون بر اساس اون کمپین‌هاتون رو بهینه می‌کنین تا افراد بیشتری جستجوش کنن و کاربران بیشتری از اون خوششون بیاد.

در ادامه می‌تونید وسایل رو انتخاب کنید. اگر می‌دونید که مشتری‌هاتون کیا هستن و از چه وسایلی استفاده می‌کنن یا بالعکس چه وسایلی ندارند این گزینه مفید واقع می‌شه و در انتها افزونه‌های اجتماعی هستن که یک راه عالی برای فراهم آوردن تاییدیه‌ها و مدارک اجتماعی محسوب می‌شن؛ با توجه به این موضوع، فرضاً با استفاده از زاپوس می‌تونید ببینید که ۲۰۰۰ نفر این صفحه رو پلاس وان کردن از بین افراد زیادی که در گوگل پلاس حضور دارن، اما می‌تونید بگید که به‌هرحال صفحه رو فالو می‌کنن مردم این صفحه رو دوست دارن و از این افزونه استفاده می‌کنن. باید وب‌سایت خودتون و صفحه‌ی گوگل پلاس رو به حساب ادوردز پیوند بدید که البته فرایندش ساده هست، یک کست سریع برای نحوه‌ی نشون دادن فرایند داریم.

در دوره آموزش تبلیغات در گوگل در وبلاگ پارس ادوردز در ابتدا مباحث مقدماتی دوره Google Adwords را شرح داده ایم و سپس شما را با اصول افزودن کمپین و تبلیغات ادوردز آشنا می کنیم و به شما کمک می کنیم تا ساخت اولین تبلیغ در گوگل را انجام دهید، همچینین در این دوره با نحوه صحیح هدف گذاری جغرافیایی و هدف گذاری زبانی آشنا خواهید شد و در نهایت به مباحث ریمارکتینگ مقدماتی پرداخته می شود.