تبلیغات گوگل اگر به درستی اجرا شود می‌تواند کسب و کار شما را در مدت زمانی کوتاه به موفقیت برساند. در سال‌های اخیر دنیای بازاریابی به طور چشمگیری تغییر کرده است و تبلیغات گوگل یکی از سیستم هایی است که نقش بزرگی در این تغییر داشته است. به همین دلیل تبلیغات گوگل یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین است و توسط هزاران سازمان کوچک، متوسط ​​و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا به 6 راه برای استفاده از تبلیغات گوگل AdWords می پردازیم:

1. باعث افزایش مشتریان می شود

تبلیغات گوگل یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای جذب مشتریان است. اگر کمپین های تبلیغاتی شما به درستی تنظیم شده باشند، می توانید مشتریان بسیار هدفمندی را به وب سایت خود هدایت کنید.

2. تبلیغات گوگل دارای پلتفرم بازاریابی انعطاف پذیر است

هر کسی که به طور مرتب از تبلیغات گوگل استفاده کند، بلافاصله متوجه مزیت‌های پلتفرم بازاریابی آن می‌شود. زیرا تبلیغات گوگل برای هر سازمانی مناسب است و می‌تواند به طور مستقیم ترافیک آنها را کاهش دهد. این پلتفرم بازاریابی با طیف گسترده ای از سایر سیستم‌های بازاریابی مانند گوگل آنالیتیکس سازگار است.

به عنوان مثال، شما می توانید داده های کمپین خود را دانلود کنید و آنها را با استفاده از نرم افزار اکسل تجزیه و تحلیل کنید. همچنین کمپین های خود را به راحتی سفارشی کنید.

تبلیغات گوگل در ابزارهای مختلف گوگل مانند موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و سایر وب سایت هایی محتوایی که در آن تبلیغات گوگل ظاهر می شوند و می‌توانید آنها را هدف قرار دهید، همچنین می‌توانید بودجه خود را با توجه به مبلغی که مایل به پرداخت هستید، تنظیم کنید. 

3. بازگشت سرمایه بالا

بر خلاف سایر استراتژی های بازاریابی، شما در تبلیغات گوگل تنها برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک می‌کنند پول پرداخت می کنید. همچنین می توانید با پرداخت مبالغ بالا یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای تبلیغات خود انجام دهید. بنابراین برای به دست آوردن تصویری واضح از نتایج سرمایه گذاری خود باید به طور مداوم کمپین های خود را تست و پیگیری کنید. 

4. نتایج سریع و شفاف

تجزیه و تحلیل پیشرفت کمپین های تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل بسیار آسان است، در داشبورد ناحیه کاربری خود تمام اطلاعات مربوط به کلیک ها و هزینه های خود را دارید. ازجمله: میزان کلیک شدن کلید واژه مورد نظر، هزینه هر کلیک، تعداد کاربران و خیلی چیزهای دیگر، که باعث می شود تبلیغات گوگل یک سیستم بسیار شفاف محسوب شود.

5. افزایش ترافیک سایت

گوگل یکی از بزرگترین شرکتهای جهان است. میلیون ها نفر از مردم هر روز در گوگل به جستجو می پردازند، این به این معناست که با شروع تبلیغات گوگل می‌توانید ترافیک زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید.

آگهی های تبلیغاتی گوگل بسیار با کیفیت هستند و بازدید کننده های زیادی را برای سایت های شرکت‌ها، فروشگاه های اینترنتی و سایر وب‌سایت ها فراهم می‌کند. بنابراین افرادی که از طریق سایت گوگل به سایت شما می‌آیند احتمال بیشتری دارد که به مشتری تبدیل شوند.

6. درک نوع مشتریان

بسیار مهم است که بتوانید به ذهن مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید و بدانید آنها به دنبال چه چیزی هستند. زیرا پیدا کردن، درک و همچنین ارتباط برقرار کردن با مخاطبین بسیار دشوار است. در گذشته از روش های سنتی مانند پرسشنامه و مصاحبه استفاده می شد، اما یکی از مزایای تبلیغات گوگل اطلاعاتی است که در مورد عادت ها و نیازهای مشتری در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد. مانند:کلمات کلیدی که مشتری برای پیدا کردن وب سایت شما سرچ می کند، مکان مشتری، دستگاه‌هایی که مشتریان بیشتر استفاده می کنند (موبایل، تبلت، دسکتاپ) ، زمان و روزی که مشتریان در آن بیشتر محصولات را جستجو می‌کنند و سایر اطلاعاتی که تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار می دهد. از این اطلاعات می توان برای ارائه محصولات و خدمات بهتر استفاده کرد.

در آخر به وسیله تبلیغات گوگل صاحبان کسب و کار فرصتی منحصر به فرد برای تبدیل بسیاری از افراد به مشتری پیدا خواهند کرد. این را هم در نظر داشته باشید که اگر با پلتفرم گوگل ادوردز آشنایی نداشته باشید و خودتان بخواهید تبلیغات در گوگل را مدیریت کنید، احتمال از دست دادن سرمایه تبلیغاتی تان بدون کسب هیچ سودی وجود دارد.

با این حال، اگر شما یاد بگیرید که چطور می شود از تبلیغات گوگل استفاده کرد شانسی بزرگ در پیش برد اهداف تجاری خود پیدا خواهید کرد.