یکی از رایج ترین سؤالات شرکت ها و صاحبان کسب و کار این است که: آیا تبلیغات گوگل برای کار من مناسب است یا خیر؟ برای درک این موضوع به بررسی و آنالیز تبلیغات گوگل (Google Ads) می پردازیم.

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل ادز یکی از پیشرفته ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی است که به کسب و کارهای کوچک و بزرگ اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان بسیار تبلیغ کنند. اگر از تبلیغات گوگل استفاده کرده باشید می دانید که گزینه ها و تنظیمات مختلفی وجود دارد که به انواع مختلفی از کسب و کارها کمک می کند.

گوگل با ارایه خدمات به بیش از 72٪ از کاربران در سراسر جهان از رقبای خود مانند Bing و یاهو پیشی گرفته است. پس زمانی که شما شرکت  یا وب سایتی دارید که می خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید ، نیاز به پلتفرمی دارید که بیشترین مخاطب را داشته باشد و تبلیغات گوگل حرف اول را می‌زند.

چرا تبلیغات Google مهم است؟

تبلیغات گوگل یا (Google Ads) بر روی کلمات کلیدی متمرکز است به همین دلیل به تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان را که بیش ترین سرچ در نتایج جستجو را دارد ارائه می دهد و در آخر کاربر باید هزینه کلیک بر روی آگهی خود را مشخص کند. البته این پیشنهادات گوگل همراه با امتیازات کیفیت (Quality Score) تعیین می شوند.

هزینه های تبلیغات گوگل (Google Ads)

هزینه تبلیغات گوگل متفاوت است و بر تعدادی از عوامل از جمله رقابت بر روی کلمات کلیدی، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین های تبلیغاتی وغیره بستگی دارد.

در ایالات متحده، میانگین هزینه کلیک برای تبلیغات گوگل در تمام صنایع، 2.32 دلار است، در کشورهای دیگرهزینه های ​​تبلیغات گوگل نسبتا پایین تر است.

مضرات تبلیغات گوگل (Google AdWords)


شما برای هر کلیک باید پول پرداخت کنید.

هر زمان که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند باید پول پرداخت کنید، صرف نظر از این که آیا این کلیک به نفع شما بوده است یا خیر. بنابراین ممکن است برای بازدید کنندگانی که قصد ندارند از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند نیز پول کلیک پرداخت کنید. البته برای حل این مشکل می‌توانید از سیستم پیشنهاد هزینه به ازای اقدام یا CPA استفاده کنید.

صنایع رقابتی هزینه بیشتری برای هر کلیک می پردازند

اگر رقبای شما  از تبلیغات گوگل (Google AdWords) استفاده می کنند، در نتیجه رقابت شدید هزینه هر کلیک افزایش می یابد و اگر پیشنهاد کلمه کلیدی شما کم باشد، تبلیغات شما  به صفحه 2 یا 3 نتایج جستجو منتقل می شود.

اگر بودجه شما تمام شود تبلیغات شما نیز متوقف خواهد شد

تبلیغات گوگل (Google Ads) عمر بسیار کوتاهی دارد. یعنی زمانی که بودجه شما تمام می شود تبلیغات شما نیز تمام می شود.

مزایای تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل ( Google Ads) به این نحو کار می کند که هر بار که کاربری کلیدواژه ای را جستجو کند و بیش از یک تبلیغ کننده برای آن کلمه کلیدی درخواست تبلیغ داده باشند مزایده ای شروع می شود.

برای به دست آوردن مزیت های بیشتر از تبلیغات گوگل باید کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید تا از لحاظ امتیاز کیفیت (Quality Score) در رتبه بالاتری قرار بگیرید.

عوامل زیر بر امتیاز کیفیت کلیدواژه شما تاثیر می گذارند:

  • ارتباط  کلمه کلیدی با جستجوی کاربران
  • ارتباط  کلمه کلیدی گوگل با متن آگهی ها
  • نرخ کلیک مربوط به کلمه کلیدی (CTR)  

هزینه های پایین تبلیغات گوگل -
برای کاهش نرخ هر کلیک (CPC) بایستی امتیاز کیفیت یا QS را افزایش دهید.

قرار گرفتن در رتبه های بهتر تبلیغات گوگل  - هنگامی که شما کلیدواژه با کیفیتی را انتخاب کنید و ارتباط آن با متن آگهی و متن لندینگ پیج زیاد باشد در نتیجه کوالیتی اسکور شما بالاتر می رود و تبلیغات شما بیشتر در موقعیت های بالای صفحه نمایش داده می شود. این به شما این امکان را می دهد که  بدون  نیاز به بالا بردن هزینه کلمات کلیدی، کلیک های بیشتری دریافت کنید.

جمع بندی

تبلیغات گوگل (Google Ads) یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ایجاد شده است زیرا هر روز در میلیون‌ها جستجو به نیازهای کاربران اینترنت پاسخ مرتبطی می‌دهد.